تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های انقلاب و امام راحل/هفت عهد مهم دانشگاهیان با امام(ره)

جهادگران جهاددانشگاهی به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همگام با دیگر دانشگاهیان، ضمن تجدید میثاق با آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره)، با رهبر معظم انقلاب اسلامی عهدی دوباره بستند.

تجدید میثاق جهادگران جهاددانشگاهی با آرمان‌های انقلاب و امام راحل/هفت عهد مهم دانشگاهیان با امام(ره)

ه گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دانشگاهیان و برخی از معاونان و جهادگران جهاددانشگاهی، یکشنبه (۱۵ بهمن ماه) با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) و نثار گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب تجدید میثاق کردند و با رهبر معظم انقلاب عهدی دوباره بستند.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای برخی دانشگاه‌ها برگزار شد، پس از قرائت زیارتنامه امام خمینی(ره)، رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سخنرانی پرداختند و در پایان بیانیه تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل توسط رییس دانشگاه شریف قرائت شد.

این دهه یادآور خاطرات، مجاهدت ها و ایثارگری های مردم در پیروی و همراهی با امام راحل است

در این مراسم دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه این دهه یادآور خاطرات، مجاهدت ها و ایثارگری های مردم در پیروی و همراهی با امام راحل است، گفت: هر کشوری برای خود یک تاریخی دارد که آن تاریخ مسیر و حرکت آن کشور را تعیین می کند. وقتی ما به تاریخ برمی گردیم باید ببینیم که آن تاریخ، تاریخی با اقتدار بوده یا با ذلت. البته گاهی در تاریخ نقاط سیاهی وجود دارد که بیانگر استسمار مردم آن کشور است؛ اما تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما نماد آگاهی، اقتدار و عظمت برای ایران و مردم ما است.

وزیر بهداشت در ادامه تأکید کرد: ما در ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب نقاط درخشان از تاریخ را مشاهده می کنیم و عکس امام نمایانگر درخشش تاریخی ماست؛ چرا که امام (ره) در تاریخ ما تحول آفرین بوده و قبل از این تاریخ اقتدار و این درخشش وجود نداشت.

این انقلاب امانت است و باید از آن امانتداری کنیم

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه امیدواریم این گردهمایی و تجدید میثاق یادآور عهد بزرگ امام (ره) با امت باشد، گفت: شهید مطهری پس از ملاقات با امام که در زمان حضورشان در پاریس صورت گرفت در جمع دوستان خود اینگونه فرمودند که من در زیارت امام چهار ایمان دیدم، اولین ایمان او به خداوند خود بود که این ایمان ایمانی حقیقی و رسوخ ناپذیر بود و باعث شده بود که امام تنها در راه خدا حرکت کند و از هیچ قدرتی غیر از قدرت الهی هراسی نداشته باشد.

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: هدف و نگاه امام (ره) این بود که باید برای حضور امامی که همه بدی‌ها را ریشه کن می‌کند و خوبی‌ها را به ارمغان می‌آورد، ما موظف به فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان(عج) هستیم. به همین جهت انقلاب اسلامی امانتی است که باید بتوانیم به خوبی امانتداری کنیم و در راه رسیدن به آرمان و اهداف آن گام برداریم.

وی با بیان اینکه امام(ره) مردم را باور داشت و باورپذیری مردم از مهمترین ویژگی‌های ایشان بود، گفت: امام اطمینان داشت که مردم حرکت در راه خدا و هزینه دادن در راه خدا را پذیرفته است و فرمودند هر جا اختلافی بین مسئولان است از حب نفس نشات می‌گیرد و علاج آن نیز ریاضت می‌باشد. البته همواره می‌فرمود مردم معاصر بسیار وفادارتر از مردم زمان پیامبر هستند و این باورپذیری و همراه بودن مردم هم در استقبال هم در بدرقه و هم در همراهی و ادامه راه امام و رهبری قابل مشاهده است.

هفت عهد مهم دانشگاهیان با امام راحل(ره)

متن بیانیه تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل که توسط موسوی رئیس دانشگاه شریف، قرائت شد به شرح زیر است:

حمد و سپاس بیکران خدای بی همتا که بر ما منت نهاد و نعمت بی بدیل انقلاب اسلامی را بر ما ارزانی داشت تا پرچم با شکوه و عزتمند حاکمیت الله را برای بلندای نهضت‌های مردمی جهان به اهتزاز درآوردیم.

ضمن تبریک ایام پر خیر و برکت ماه رجب و تبریک پیروزی‌ها و دلاورمردی‌های سپاه پر افتخار پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از کیان و مرزهای جمهوری اسلامی و آرزوی پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در آستانه چهل و پنجمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ما دانشگاهیان ایران زمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به همه ملت شریف ایران، مسلمانان و مستضعفان جهان تبریک می‌گوییم و در این مکان مطهر به روح بلند و ملکوتی امام راحل (ره) و شهیدان همیشه حاضر درود می‌فرستیم و با آرمان‌های انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر آن تجدید میثاق نموده با مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای تجدید بیعت می‌نماییم که تا آخرین نفس و تا ظهور آخرین منجی مهدی موعود (عج) انقلاب‌مان و خودن شهیدان‌مان را پاس بداریم و با صدای بلند و ندای رسای الله و اکبر خامنه‌ای رهبر اعلام می داریم:

۱- آرمان‌های ارزشمند امام راحل و انقلاب اسلامی برآمده از آموزه‌های متعالی و انسان ساز قرآن و عترت است و هرگز غبار زمان نمی‌پذیرد و یقینا رهنمودهای جانشین برحقش نیز همین گونه است. از این رو رهنمودهای آن رهبر حکیم را در همه زوایای راهبرد، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آویزه جان خویش نموده و با بازخوانی تجربه‌های ارزشمند تاریخ انقلاب اسلامی مسیر عزت، سربلندی، پیشرفت، تعالی و استقلال ملت عزیزمان را سرعت خواهیم بخشید.

۲- رژیم غاصب صهیونیستی که با پشتیبانی آمریکای جنایتکار علی رغم شکست مفتضحانه در برابر طوفان‌الاقصی جبهه مقاومت حماس و یمن از روی زبونی و خفت کشتار مردم مظلوم غزه به ویژه زنان و کودکان را پیش گرفته است. بداند که ملت‌های آزاد دنیا به ویژه ملت‌های مسلمان منطقه غرب آسیا از جمله سوریه، یمن لبنان، عراق و ایران با اتکاء به خداوند و با امید به جوانان و رزمندگان دلیر جبهه مقاومت شکست سختی را همچون جنگ‌های ۳۳ روزه و هشت روزه نصیب آن جنایتکاران خواهند نمود.

۳- ما دانشگاهیان همه ظرفیت‌های علمی، دانشی، توان فکری و نظری خود را در دفاع از حقوق ملت مظلوم و مقتدر فلسطین در مجامع بین‌المللی بکار خواهیم گرفت و از هر وسیله و ابزار رسانه‌ای برای تبیین جنایات و نسل کشی و کودک کشی به ویژه حمله به بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی در غزه دریغ نخواهیم ورزید.

۴- ما دانشگاهیان با توجه به راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری برای انتخابات (مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت) و باور به اینکه انتخابات تحول آفرین و پشتیبان جمهوریت و اسلامیت نظام است. ضمن تاکید بر هم افزایی و همراهی همه دانشگاهیان در مشارکت حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اعتقاد داریم دانشگاهیان به ویژه اساتید محترم به عنوان قشر مرجع با جهاد تبیین و روایتگری صحیح از دستاوردهای نظام اسلامی در مقابل جنگ ادراکی و شناختی دشمن در زمینه حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق‌های رای را فراهم نموده، چرا که باور داریم راه حل عبور از مسائل و مشکلات کشور و رسیدن به قله‌های پیشرفت حضور آحاد ملت در صحنه انتخابات بوده و مردم سالاری دینی تضمین کننده این حرکت عظیم مردمی می‌باشد.

۵- معتقدیم راه پیشرفت و عزت ایران اسلامی اتکاء به خداوند متعال و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بیشمار فرزندان ایران بزرگ است. ما هر گونه وابستگی و چشم امید داشتن به شرق و غرب را عین انحطاط می‌دانیم و بار دیگر اعلام می‌کنیم که عزت و افتخار ملت ما در گرو جهاد علمی‌، فرهنگی، تولید ملی، اتکاء به دانشجویان و جوانان غیور و اندیشمند این مرز و بوم بوده است. لذا با علم به اینکه به قله نزدیک شده‌ایم با قدرت تلاش می‌کنیم که سلاح تحریم دشمن را با افزایش شتاب علمی و روغن اقتصاد دانش بنیان کم اثر و به حول و قوه الهی بی اثر کنیم.

۶- باور داریم که دانشگاه‌های ما ظرفیت آن را دارند که در مسیر تربیت انسان‌های الهی پرورش جوانان انقلابی را بر عهده گیرند از این رو تمام تلاش خود را برای پرورش جوانان برومند، مومن و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر راهبردهای سند دانشگاه اسلامی و بیانیه گام دوم می‌نماییم تا به حول و قوه الهی به الگوی ستودنی برای همه ملت‌های عالم تبدیل شویم.

۷- در خاتمه به روح بلند و پاک امام راحل و شهیدان تمامی تاریخ، مردان، زنان و کودکان همه نسل‌ها در تمام کشورهای تحت سلطه، سرداران و سروقامتان به خون خفته، شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهدای سلامت دورود و سلام می‌فرستیم و از آنان برای سربلندی، عزت و سلامتی رهبر عزیزمان امام خامنه‌ای و کشور قدرتمندمان مدد می‌خواهیم تا بتوانیم امانت بزرگ انقلاب اسلامی را به صاحب اصلی آن امام مهدی (عج) تحویل دهیم.