برگزاری نشست صمیمانه رییس جهاددانشگاهی با اعضای واحد صنعتی امیرکبیر/ لزوم اجرای طرح‌های پژوهشی این نهاد با توجه به نیاز کشور و بازار

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی،  دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و هیات همراه طی بازدید از واحد صنعتی امیرکبیر، نشست صمیمانه‌ای را با اعضای این واحد برگزار کردند.

دکتر مسلمی نائینی در این بازدید با تسلیت فرارسیدن ماه صفر و اربعین حسینی از جهادگران جهاددانشگاهی برای فعالیت‌هایشان که همواره موردتوجه و تاکید رهبر انقلاب قرار دارد تقدیر و تشکر کرد.

وی بابیان اینکه این واحد جهاددانشگاهی باید از ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیشتر استفاده کند افزود: این دانشگاه از ممتازترین دانشگاه‌های کشور است و در بسیاری حوزه‌ها مثل نساجی زمینه کار مشترکی در هر دو مجموعه انجام‌شده است.

رییس جهاددانشگاهی از این نهاد به‌عنوان محلی برای گردآوری نخبگان و محققان دانشگاه‌ها نام برد و گفت: همان‌گونه که در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید شد، از همکاری‌های مشترک علمی استقبال می‌شود.

دکتر مسلمی نائینی بابیان اینکه طرح‌های پژوهشی واحدها باید با توجه به نیاز کشور و بازار اجرا شود گفت: هم‌اکنون دانش فنی زیادی در جهاددانشگاهی داریم که تجاری نشده سازی نشده است، به همین دلیل اولویت‌های پژوهشی را مواردی قراردادیم تا نیازی از کشور برطرف کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بازدید از واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: شیوه مدیریت و حکمرانی تغییر کرده است و با پشت‌میزنشینی نمی‌توان از نزدیک با مشکلات و ظرفیت‌ها آشنا شد، به همین دلیل سفرهای استانی، بازدید از واحدهای سازمانی و برگزاری نشست صمیمانه با اعضا در دستور کار قرارگرفته تا رو در رو با مسائل، مشکلات و ظرفیت‌ها آشنا شویم.

در این بازدید علی‌اکبر مراتی رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به ارائه گزارشی از اقدامات این در حوزه‌های پژوهشی و فناوری، آموزش و کارآفرینی و فرهنگی پرداخت و گفت: ازجمله اقدامات جدید می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با بخش خصوصی، ایجاد آزمایشگاه همکار استاندارد، راه‌اندازی مرکز رشد و برگزاری مسابقات مناظره کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد.

تأمین سرمایه در گردش برای اجرای طرح‌های پژوهشی، مشکلات جذب نیروهای متخصص، قراردادهای پاره‌وقت، حقوق و دستمزد اعضا، لزوم تعریف دوره‌های تخصصی و... ازجمله موارد مورد تاکید بود که در این جلسه اعضای این واحد جهاددانشگاهی مطرح کردند.

بازدید از معاونت پژوهش و کارگاه تحقیقاتی این واحد از دیگر برنامه‌های دکتر مسلمی نائینی بود که با همراهی دکتر یعقوب فتح الهی معاون پژوهش و فناوری، امیر طهرانچی مشاور رییس و مدیرکل حوزه ریاست، دکتر ابوالقاسم رئیسی مدیرکل روابط عمومی، دکتر تیمور مرجانی مدیرکل اداره کل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه،  سید یوسف حسینی مدیرکل حراست و دکتر کاوه لطفی کیا سرپرست اداره کل دفتر بودجه، تشکیلات و روش‌های معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی انجام گرفت.