چاپ جلد اول و دوم کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، این کتاب توسط دکتر بهرام رضایی (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر) تالیف شده است.

چاپ جلد اول و دوم کتاب "تکنولوژی خردایش" در انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

به گزارش مهندس مجتبی آهنگر؛ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر کتاب تکنولوژی خردایش توسط انتشارات واحد منتشر گردید.

در مقدمه این کتاب آمده است: خردایش مواد معدنی اولین مرحله فرآوری، بعد از عملیات آتشباری و استخراج بوده و از مهم ترین و اساسی ترین عملیات قبل از جدایش می باشد. اهداف اصلی خردایش و یا کاهش و کنترل ابعاد، دستیابی به درجه آزادی مورد نظر است. از آنجایی که اکثر کانی های با ارزش با گانگ همراه، تفرق کانی- شناسی دارند، بنابراین قبل از عملیات جدایش، ابتدا باید آزاد شوند.

ذخایر امروزی با ترکیبات کانی شناسی بسیار پیچیده و عیارهای بسیار پایین، لزوم خردایش بیشتر مواد معدنی را به دنبال داشته و باعث افزایش مصرف انرژی و نرمه بیش از حد (ذرات ریزتر از ۱۵ تا ۲۵ میکروز) گردیده، به نحوی که بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه ها و مصرف انرژی در تاسیسات فرآوری مواد معدنی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین در انتخاب و طراحی این تجهیزات باید تدابیری اتخاذ شود تا ضمن دستیابی به محدوده ابعادی مورد نظر، از خردایش بیش از حد مواد و مصرف بی رویه انرژی که نقش بسیار مهمی در توجبه اقتصادی محصول و قیمت تمام شده را دارد، جدأ جلوگیری شود. اگرچه جهت دستیابی به این اهداف مهم، طراحی، بهینه سازی و کنترل سیستم ها بی تاثیر نیست. در این مجموعه ضمن تشریح تئوری کلیه موارد مرتبط با خردایش، از لحاظ فنی و مهندسی، طراحی، شبیه سازی، مدلسازی و دیگر موارد نیز با مثال های نمونه ارائه شده است.

بنابراین، این مجموعه که در هیجده فصل و در دو جلد ( نه فصل در جلد اول و نه فصل دیگر در جلد دوم) برای دانشجویان و کارشناسان رشته مهندسی فرآوری، استخراج, اکتشاف، متالورژی استخراجی، شیمی معدنی، مکانیک و زمین شناسی اقتصادی تهیه و تنظیم گردیده است.

varsei