برگزاری دومین همایش "از مهندسی به علوم انسانی"

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر، اظهار کرد: همایش "از مهندسی به علوم انسانی" با هدف معرفی رشته های علوم انسانی به دانشجویان رشته­‌های فنی و مهندسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد. در این همایش رشته­‌های روانشناسی، حقوق، سیاست­گذاری، اقتصاد و مالی، علوم سیاسی و جامعه شناسی توسط دانش‌آموختگان دانشگاه­‌های برتر جهان، معرفی خواهند شد.

سیدعلی محمدپور ادامه داد: هریک از این افراد، به معرفی مختصر رشته، چگونگی اثرگذاری این رشته در آینده کشور و شرایط ادامه تحصیل و آینده شغلی این رشته‌­ها در ایران و خارج از کشور خواهند پرداخت. همچنین در این همایش علاوه بر معرفی رشته‌­ها، زمانی برای پرسش دانشجویان در نظر گرفته شده است تا به سوالات و دغدغه­‌های آنان پاسخ داده شود.

وی در پایان با اشاره به مهجور بودن علوم انسانی در کشور، یادآور شد: اغلب دانشجویان با علوم انسانی آشنا نیستند و متأسفانه در کشور و نظام آموزشی ما نیز اهمیت این شاخه از علم به درستی تبیین نشده است. این همایش می‌تواند گذری موجز به معرفی رشته های علوم انسانی و نقش مهم آن در زندگی اجتماعی داشته باشد و سهم کوچکی در آگاهی بخشی اجتماعی در این حوزه ایفا کند.

 این همایش از سوی موسسه حامی علوم انسانی و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در روز دوشنبه مورخ ۱۵ مهر ۹۸ از ساعت ۱۴:۳۰ در  تالار بهمن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

اولین همایش "از مهندسی به علوم انسانی" آذر ماه سال ۹۷ در دانشگاه صنعتی شریف با محوریت معرفی رشته‌­های فلسفه، حقوق بین‌الملل، علوم سیاسی و جامعه شناسی برگزار شد.