logo logo
ارسال شده در تاریخ 2019/10/6 - ساعت 11:59 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

برگزاری دومین همایش "از مهندسی به علوم انسانی"

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر، اظهار کرد: همایش "از مهندسی به علوم انسانی" با هدف معرفی رشته های علوم انسانی به دانشجویان رشته­‌های فنی و مهندسی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد. در این همایش رشته­‌های روانشناسی، حقوق، سیاست­گذاری، اقتصاد و مالی، علوم سیاسی و جامعه شناسی توسط دانش‌آموختگان دانشگاه­‌های برتر جهان، معرفی خواهند شد.

سیدعلی محمدپور ادامه داد: هریک از این افراد، به معرفی مختصر رشته، چگونگی اثرگذاری این رشته در آینده کشور و شرایط ادامه تحصیل و آینده شغلی این رشته‌­ها در ایران و خارج از کشور خواهند پرداخت. همچنین در این همایش علاوه بر معرفی رشته‌­ها، زمانی برای پرسش دانشجویان در نظر گرفته شده است تا به سوالات و دغدغه­‌های آنان پاسخ داده شود.

وی در پایان با اشاره به مهجور بودن علوم انسانی در کشور، یادآور شد: اغلب دانشجویان با علوم انسانی آشنا نیستند و متأسفانه در کشور و نظام آموزشی ما نیز اهمیت این شاخه از علم به درستی تبیین نشده است. این همایش می‌تواند گذری موجز به معرفی رشته های علوم انسانی و نقش مهم آن در زندگی اجتماعی داشته باشد و سهم کوچکی در آگاهی بخشی اجتماعی در این حوزه ایفا کند.

 این همایش از سوی موسسه حامی علوم انسانی و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در روز دوشنبه مورخ ۱۵ مهر ۹۸ از ساعت ۱۴:۳۰ در  تالار بهمن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

اولین همایش "از مهندسی به علوم انسانی" آذر ماه سال ۹۷ در دانشگاه صنعتی شریف با محوریت معرفی رشته‌­های فلسفه، حقوق بین‌الملل، علوم سیاسی و جامعه شناسی برگزار شد.