چاپ کتاب "اصول سیستم اتصال زمین در شبکه های توزیع" در انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " اصول سیستم اتصال زمین در شبکه های توزیع" نوشته رضا محمدی، مهیار قلی زاده و مهدی ابتهاج توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

" گسترش و نفوذ روزافزون انرژي الكتريكي در ابعاد مختلف زندگی بشری بر كسي پوشيده نيست. در كنار مزاياي مذكور، جريان الكتريكي داراي خطراتي براي تجهيزات، انسان‌ها و سایر موجودات زنده می‌باشد. پدیده­های گذرا و ناخواسته مانند صاعقه، اتصال کوتاه و ... باعث ایجاد خطا و اختلال در عملکرد عادی شبکه قدرت می­شوند. عبور جریان‌های زياد خطا ناشی از این پدیده­ها از تجهيزات می‌تواند باعث آسيب­ديدگي آن‌ها گردد. ضمن اینکه عبور جريان كوچكي از بدن انسان و سایر موجودات زنده باعث ايجاد شوك و نهايتاً منجر به مرگ خواهد شد. یک سیستم زمین خوب می‌تواند از شبکه برق، تجهیزات مشترکین و جان موجودات زنده در برابر این نوع خطاها محافظت کند. با توجه به نقش سیستم زمین و همبندی در حفاظت جان افراد و افزایش طول عمر تجهیزات، احداث سیستم‌های اتصال به زمین کارآمد و اقتصادی، همواره یکی از چالش­های صنعت برق بوده است. 

با توجه به اينكه در شبكه­هاي توزيع كمتر به پارامترهاي مهم و مؤثر در طراحی و اجرای سیستم زمین توجه گرديده ­است، کتاب حاضر با هدف ارائه اصول جامع و کامل در خصوص طراحی، اجرا و نظارت و بازرسی­های دوره­ای سیستم زمین شبکه­های توزیع توسط مؤلفین به رشته تحریر درآمده است. در تألیف این کتاب سعی بر آن بوده است که اصول و روش‌های سیستم زمین مبتنی ﺑﺮ آﺧﺮﯾﻦ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎي بین‌المللی ﺑﺮاي اﯾﺠﺎد ﺳﯿﺴﺘﻢ اﺗﺼﺎل زﻣﯿﻦ در ﺗﺄﺳﯿﺴﺎت شبکه توزیع نیرو شامل شبکه‌های ﻓﺸﺎر ﻣﺘﻮﺳﻂ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﭘﺴﺖﻫﺎی ﺑﺮق، ﺗﺄﺳﯿﺴﺎت و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﭘﺴﺖﻫﺎی ﺑﺮق، ﺷﺒﮑﻪﻫﺎي ﻓﺸﺎر ﺿﻌﯿﻒ ﺗﻮزﯾﻊ اﻋﻢ از برق‌رسانی ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮﮐﯿﻦ و روﺷﻨﺎﯾﯽ ﻣﻌﺎﺑﺮ، تأمین ایمنی در بهره­برداری، نگهداری و انجام عملیات بر روی خطوط، تجهیزات و تأسیسات شبکه توزیع نیروی برق شرح داده شود."

شایان ذکر است این کتاب در ۴۴۰ صفحه، ۸ فصل و با قیمت ۳۳۰ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

روش های خرید

حضوری: تهران، خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه، فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر

فروشگاه اینترنتی: http://jdamirkabir.ac.ir/shop

تلفن تماس: ۶۴۵۴۲۳۲۶ ـ ۰۲۱