دکتر طیبی بیان کرد: ۳ برنامه اساسی جهاددانشگاهی برای سال جدید

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، درباره اولویت‌های کاری این نهاد در سال ۱۴۰۱ گفت: ما در جهاددانشگاهی سه برنامه اساسی برای سال ۱۴۰۱ تعریف کرده‌ایم که امیدواریم امسال این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی همواره در مسیر رویکردهای مقام معظم رهبری حرکت کرده است، عنوان کرد: تحقق عنوان سال برای جهاد بسیار مهم است که البته نهاد جهاددانشگاهی همیشه با رویکرد دانش بنیان برنامه ریزی می‌کند، یکی از اولویت‌های ما در سال جدید نیز این است که پروژه‌های فناورانه‌ای که از سوی محققان جهاددانشگاهی با موفقیت به پایان رسیده است را تجاری‌سازی کنیم که این مساله نیز مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار دارد. 

 توسعه مراکز ناباروری یکی از اولویت‌های جهاددانشگاهی 

دکتر طیبی ادامه داد: همچنین باید پروژه‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانیم، به این شکل که ببینیم اگر مشکلی وجود دارد آن را برطرف کنیم تا پروژه به اتمام برسد. همچنین پروژه‌های جدیدی در دست داریم که اجرای این پروژه‌ها نیز امسال باید اجرایی شود.

به گفته طیبی، این پروژه‌ها در حوزه طراحی و ساخت سیستم رانش قطارهای ۳ واگنه با سرعت ۳۰۰ کیلومتر و همچنین توسعه مراکز ناباروری و توسعه مراکز سرطان سینه است.