بيانيه جهاددانشگاهي در واکنش به تصميم نابخردانه و غيرقانوني دولت ايالات متحده آمريکا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی؛ متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم ا... الرحمن الرحيم 

 فَقاتِلْ في‏ سَبيلِ اللَّهِ لا تُکَلَّفُ إِلاَّ نَفْسَکَ وَ حَرِّضِ الْمُؤْمِنينَ عَسَي اللَّهُ أَنْ يَکُفَّ بَأْسَ الَّذينَ کَفَرُوا وَ اللَّهُ أَشَدُّ بَأْساً وَ أَشَدُّ تَنْکيلاً (نساء، ۸۴)

شهرقدس، ميراث گرانبها و خاک جدائي ناپذير کشور فلسطين است؛ همچنين از آنجا که نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده، کانون توجه، احترام و دلبستگي بيش از يک ميليارد و نيم مسلمان در سرتاسر عالم است . 
اقدام موهن و نابخردانه دولت ايالات متحده آمريکا در اعلام بيت المقدس بعنوان پايتخت يکپارچه رژيمي نامشروع و غيرقانوني و خوش رقصي رييس جمهور اين کشور براي صهيونيستهاي اشغالگر مُهر تاييدي است بر غصب، تجاوز و هتک حرمت مقدسات توسط اين رژيم که نتيجه آن تاکنون آوارگي يک ملت مظلوم و ناديده گرفته شدن حقوق قانوني آنها بوده است . 
دولت آمريکا به تلافي پيروزي بزرگ مقاومت و پايان حکومت خودساخته داعش بار ديگر فرسنگها دورتر از خاک خود يعني در خاورميانهي ملتهب و گرفتار جنگ وخون ريزي، آتش فتنهاي ديگر را به جان ملتهاي منطقه و بويژه مسلمانان انداخته است.
همگان امروز شاهدند که قطعنامههاي سازمان ملل تا چه حد، بازيچه دست استکبار قرار گرفته بطوري که رييس جمهور يک کشور به خود اجازه ميدهد برخلاف قوانين بين المللي، شهرقدس اشغالي را به اشغالگران آن بسپارد و سفارتخانه کشورش را به اين اراضي منتقل نمايد. 
صدافسوس که برخي از کشورهاي عرب منطقه باغفلت و جهالت، مقابله با رژيم اشغالگر قدس را از يک موضوع اولويت دار و مهم به يک شعار تنزل دادند و عملاً شرايط را براي وقاحت اخير استکبار مهيا ساختند. 
اين فتنه افروزي و اعلام پايتختي بيت المقدس براي رژيم صهيونيستي به شدت محکوم است و قطعاً ملت‌ها و دولتهاي مستقل بيش از پيش به آن واکنش نشان خواهند داد. سران آمريکا بايد بفهمند که ديگر اين گونه حمايتها و پيمانهاي دوجانبه براي حفظ امنيت رژيم صهيونيستي در برابر اراده ملتهاي مسلمان و جبهه مقاومت کاري از پيش نخواهد برد و اين رژيم را از سراشيبي سقوطي که در آن قرار دارد نجات نخواهد داد.
جهاددانشگاهي همگام با دولت و اقشار مختلف ملت ايران با مردم ستمديده فلسطين اعلام همبستگي نموده و از جامعه بين المللي قوياً ميخواهد تا براي پايان اشغالگري و بدعتهاي سبک مغزانه با جديت به مسووليت خود عمل کند. 
اعضاي اين نهاد انقلابي، وحدت مسلمانان را رمز پيروزي آنها بر دشمنان مکار دانسته و بر تداوم انتفاضه و مقاومت تا نابودي غده سرطاني رژيم صهيونيستي و شکستي ديگر براي سياستهاي شوم منطقهاي آمريکا و اين رژيم تاکيد مي‌کنند.