برگزاری کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم، گرامیداشت سید مقاومت، شهید سیدحسن نصرالله روز دوشنبه نهم مهرماه، با حضور حجت الاسلام تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و محمدرضا پورزرگری قاری بین المللی قرآن کریم در مسجد دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

این محفل قرآنی که به همت جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کانون قرآن و عترت و هیئت رهروان شهدای دانشگاه امیرکبیر با حضور دکتر کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حجت الاسلام رجبی رییس دفتر نهاد رهبری، دکتر بیت مشعلی رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، و جمعی از دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام تقی زاده، با اشاره به آیات ۱۳۹ الی ۱۴۴سوره آل عمران به نکات متنوع این آیات پیرامون جنگ احد و ضرورت تحمل سختی مبارزه با دشمنان و سستی نکردن مومنان در مقابله ی با آن ها اشاره کرد.

تقی زاده ادامه داد: خداوند در این آیات اشاره داشته اند که آسیب های مسلمانان در مقابله با دشمنان سبب خالص شدن آن ها  و بهای بهشتی شدن آن ها می شود، ضمن اینکه این سختی ها برای دشمنان نیز وجود دارد و اساسا گردش روزهای سخت و پیروزی در دنیا از سنت های الهی است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با اشاره به شرایط کنونی این روزهای جامعه مسلمین و تقابل آن با رژیم صهیونیستی اسرائیل خاطرنشان کرد: تقابل ایران و محور مقاومت با رژیم صهیونیستی نیز مصداقی از این آیات می باشد به طوری که در صورت پایداری، صبر در برابر سختی ها و ایمان به خدا پیروزی نصیب جبه حق می باشد.

شایان ذکر است در ادامه این محفل، محمد رضا پورزرگری، با صوتی دلنشین به تلاوت آیات مذکور و همچنین سوره مبارکه فتح پرداخت که یادآور پیروزی مسلمانان در جنگ با کفار است.

بخش پایانی این محفل نورانی سرودی آیینی بود که توسط محمدحسنی از دانشجویان این دانشگاه به اجرا در آمد

گفتنی است کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم با هدف ترویج بیش از پیش آموزه های این کتاب آسمانی در میان دانشگاهیان، به صورت هفتگی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.