با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت؛ تقدیر از جهاددانشگاهی در همایش یاوران وقف/ راه‌اندازی فناوری تولید بذرهای هیبریدی در آینده

در همایش یاوران وقف از رییس جهاددانشگاهی به دلیل راه‌اندازی مزرعه دام سنگین و فن‌آوری‌ تکثیر نژادهای دام مرغوب و تولید فناوری بذرهای هیبریدی تجلیل به عمل آمد.

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام گرفت؛ تقدیر از جهاددانشگاهی در همایش یاوران وقف/ راه‌اندازی فناوری تولید بذرهای هیبریدی در آینده

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی به نقل از خبرگزاری ایکنا، در همایش یاوران وقف که امروز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه، در سالن شهید سلیمانی سازمان اوقاف و امور خیریه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی کشور تجلیل به عمل آمد.

دکتر طیبی به دلیل راه‌اندازی مزرعه دام سنگین و فن‌آوری‌ تکثیر نژادهای دام مرغوب و تولید فناوری بذرهای هیبریدی در جهاددانشگاهی موردتقدیر قرار گرفت.

دکتر طیبی در سخنانی در این مراسم با اشاره به فناوری تولید جنین‌های مرغوب در جهاددانشگاهی، گفت: درزمینه‌ی محصولات دامی و لبنی دچار وابستگی‌ هستیم، چراکه دامداری‌ها کیفیت نازلی دارند به همین دلیل جهاددانشگاهی به فکر راه‌اندازی تکنولوژی تکثیر نژادهای مرغوب دام‌ها افتاد و توانست دانش این تکنولوژی را به دست آورد.

رییس جهاددانشگاهی افزود: در زمینه‌ی تجاری‌سازی این دام‌ها نیازمند منابع بودیم که در تفاهم‌نامه‌ای با اوقاف توانستیم محصولات دامی مرغوب را تجاری‌سازی کنیم.

وی یادآور شد: با کمک‌های رهبر معظم انقلاب و تفاهم‌ همکاری با سازمان اوقاف در حال راه‌اندازی فناوری تولید بذرهای هیبریدی هستیم‌.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و رییس جهاد دانشگاهی از سند ارتقاء فرهنگ وقف، پوستر جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری، سایت کتابخانه تخصصی وقف و فراخوان همایش وقف و سلامت رونمایی شد.