احمد غفارزاده: نظام مالیاتی متعادل نیست، کارمند و بازاری به یک اندازه مالیات نمی دهند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، سمینار نکات اجرایی قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان با حضور جمعی از حسابداران و متخصصین این حوزه در تاریخ پنجشنبه ۱ تیرماه ۱۴۰۲  در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

در این همایش ابتدا دکترنینا ملازینلی به تقدیر و تشکر از حضور حضار و توضیح برنامه‌های سمینار پرداختند ایشان در ادامه از برنامه‌ها آتی نیز صحبت‌هایی به عمل آوردند.

سپس دکتر احمد غفارزاده به این نکته اشاره کردند که در حال حاضر در کشور میزان مالیات وصولی ما از مالیات پیش بینی شده‌ی ما بسیار کم تر است و این شکاف بسیار عمیق باید هرچه سریع تر حل شود.  در ضمن نظام مالیاتی متعادل نیست، کارمند و بازاری به یک اندازه مالیات نمی‌دهند. در حال حاضرکارمند ۳۰ درصد مالیات می‌دهد در حالی که فعال حوزه بازار ۲۵ درصد مالیات عملکرد خود باید بپردازد. سازمان مالیاتی داده‌های سازمان‌ها فروشگاهی را دریافت کرد، ولی آن قدر دیر شده بود که این داده‌ها مفید و مورد استفاده نبود در ادامه این داده باید تحلیل شود و مورد بررسی قرار گیرند و داده صرف و خام بدرد نمی‌خورد. هدف بحث قانون پایانه‌ها فروشگاهی ۳ مورد می‌باشد:  ۱- تعیین ارزش افزوده ۲- تعیین عایدی بر سرمایه و ۳- مالیات بر عملکرد است.  کلیات قانون سامانه‌ی مودیان مورد پذیرش عموم هست و بسیار پیشرفته و مدرن می‌باشد و همه‌ی کشور‌ها دارای آن نمی‌باشند؛ ایشان در ادامه از مردم خواستند که نظرات و پیشنهادات را نسبت به این سامانه اظهار کنند که با رفع ایرادات به رشد هرچه سریع تر ان کمک شود .

در آخر دکتر غریب بسیار تخصصی درباره نحوه کار با سامانه مودیان بخش ها آن و کاربرد هر یک از بخش های آن به صورت تخصصی توضیحاتی دادند.