آئین بزرگداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ مقارن با ایام الله دهه مبارک فجر؛ آئین بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با حضور اقشار مختلف دانشگاهی برگزار شد.

آئین بزرگداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی

مدیر گروه زبان دانشگاه صنعتی امیر کبیر گفت: عدد ۴۰ نشان دهنده بلوغ و عظمت در فرهنگ ایرانی و اسلامی است. از این رو چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی هم نشان دهنده عظمت و شکوفایی انقلاب اسلامی است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ،دکتر محمد رضا اسلامی رئیس گروه زبان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در این مراسم گفت: چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی نشان عظمت و شکوهنمدی انقلاب اسلامی است چرا که در این چهار دهه علیرغم همه تحریم ها و دشمنی های دشمن، توانسته است به راه خود ادامه بدهد و دستاورد های زیادی را در عرصه های مختلف به دست آورد.
وی افزود: پیامبر در چهل سالگی برای ابلاغ رسالت خود برگزیده شد و حضرت زینب(س) در روز چهلم قیام امام حسین (ع) پیام این قیام را همگانی کرد و حضرت موسی در چهل روز در کوه طور با خدا راز و نیاز کرد. بنابراین این عدد در فرهنگ ایرانی و اسلامی عدد مهمی است که نشان دهنده بلوغ فکری در فرد و جریان است.
این استاد زبان اظهار کرد: مردم این سرزمین چهل سال پرفراز و نشیب را گذرانده اند چرا که همه نیروهای مخالف دست به دست هم داده اند تا آن را نابود کنند. انقلاب ایران ادامه انقلابی است که از زمان پیامبر برای تغییر و تحول در انسان ها شروع شد. بنابراین وقتی انقلاب به پیروزی رسید مردم ایران احساس سربلندی و عظمت در دنیا کرده اند. انقلاب اسلامی تنها مکتبی است که توجه کامل را به انسان معطوف کرده است و در این انقلاب انسان در جایگاه خودش قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به راحتی به پیروزی نرسید بلکه مردم از جان خود گذشتند تا انقلاب اسلامی پیروز بشود گفت: ما در آن موقع مطیع محض حضرت امام بودیم و شعار هایی چون؛ با خون خود نوشتیم یا مرگ یا خمینی، رهبر مستضعفان، نجات دهنده انسان ها و نفی کننده طاغوت را خطاب به امام می دادیم و برای حمایت از ایشان حاضر بودیم از جان خود بگذریم. امروز هم برای عبور از تفرقه ها تنها راه تبعیت محض از رهبر انقلاب است و خار چشم دشمنان نظام، اقتدار رهبری است.
وی با اشاره به نقش دانشگاه امیر کبیر در انقلاب اسلامی گفت: در انقلاب همه صنف ها حضور داشتند اما دانشگاهیان و بخصوص دانشگاه صنعتی امیر کبیر در این انقلاب نقش ویژه ای داشتند و شهادت شهید نجات الهی در این دانشگاه نشان دهنده نقش بارز دانشگاه امیر کبیر در انقلاب است.
در ادامه این برنامه بیانیه ای توسط ستاد برگزاری چهلمین سال انقلاب اسلامی در دانشگاه امیرکبیر قرائت شد. در این بیانیه با اشاره به دشمنی ها و مخالفت های آمریکا با انقلاب اسلامی آمده است: امروز همه هیاهو ها علیه انقلاب اسلامی و تحریم های ظالمانه ای که علیه ایران اعمال شده است همگی نشان دهنده پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته است.
اسلامی یادآورشد: همه بهانه های دشمنان برای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی به این دلیل است که با ماهیت انقلاب دچار مشکل هستند وگرنه مسائل منطقه ای و موشکی بهانه ای بیش نیست. بنابراین در این شرایط توجه همه مسئولان و مردم به هشدار های رهبری که برای هوشیاری مسئولان و مردم مطرح می شود راهگشا است.
در پایان مراسم مسئولان و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر با حضور در کنار گلزار شهدای گمنام مدفون در این دانشگاه با اهدای گل ادای احترام کردند.
نمایشگاه دستاورد های۴۰ ساله دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه های علمی، پژوهشی، آموزشی و دانشجویی با حضور دکتر سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه و جمعی از مسئولان و دانشجویان دانشگاه گشایش یافت .
در این نماشگاه دانشکده های مختلف دانشگاه صنعتی امیر کبیر هم چون؛ دانشکده نفت، صنایع، برق و... دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در صحن اصلی دانشگاه به نمایش گذاشته اند.