چاپ کتاب "پروژه طراحی مهندسی شیمی با رویکرد مطالعه موردی" در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحدصنعتی امیرکبیر، کتاب "پروژه طراحی مهندسی شیمی با رویکرد مطالعه موردی" ترجمه عبدالعزیز ادریسی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

"تفاوت اصلی این نسخه (ویرایش دوم) با نسخه­ی اصلی (۱۹۸۹) اضافه شدن یک مطالعه­ی موردی جدید درباره­ی تولید آنیدرید فتالیک می­باشد. اگرچه به‌طورکلی فرآیند طراحی برای اغلب مواد شیمیایی مشابه هم­ است، اما هیچ یک از طراحی­های انجام‌شده برای یک فرآیند یکسان نخواهد بود. مقایسه­ی میان مطالعه­ی موردی اصلی و جدید به‌ضرورت وجود اصالت و انعطاف­پذیری در طراحی فرآیند تأکید می­کند.

مشابه ویرایش قبلی، مطالعه­ی موردی در سراسر کتاب گنجانده شده است تا کاربرد اصول و ایده­های متن اصلی را به‌صورت متوالی نشان دهد. اگرچه مطالعه­ی موردی جزء جدایی‌ناپذیر کتاب است اما نباید به‌عنوان یک طرح جامع (برای همه­ی طراحی­ها) در نظر گرفته شود. در مطالعه­ی موردی جدید (بخش دوم) دو تجهیز با جزئیات دقیق طراحی شده‌اند که از این میان صرفاً به تجهیز اول در سطح مشابه با ویرایش اول پرداخته شده است. 

تمامی بخش­های متن (ویرایش قبلی) اصلاح‌شده و مطالب جدیدی همچون پیشگیری از اتلاف، ایمنی، تحلیل اقتصادی و ملاحظات زیست­محیطی به آن اضافه شده است. مطالب جدید بیانگر پیشرفت­ها و تغییرات مهمی است که در طی سال­های اخیر در مهندسی شیمی به وجود آمده است. به‌هرحال، مشابه قبل، تمرکز روی یادگیری (یک فعل) با انجام دادن (آن فعل) می­باشد. در یک مسئله­ی طراحی، محدوده­ی گسترده­ای از موضوعات باید در نظر گرفته شود که در قالب مطالعه­ی امکان­سنجی فنی و اقتصادی بیان می­گردد.

توصیه­ها با  نیت عملی بودن در نظر گرفته شدن و در این ویرایش، خواننده به فهرست گسترده­ای از مراجع به­روزرسانی شده و مفید هدایت می­گردد. این کتاب، یک کتابچه­ی راهنما برای طراحی (تجهیزات) نمی­باشد و باید به‌عنوان یک  "نقشه­ی راه" برای انجام پروژه­های طراحی در نظر گرفته شود.

مطالب بخش چهارم (الف)، با کسب اجازه از انجمن مهندسی شیمی (انگلستان) بازنویسی و ارائه شده­اند."

شایان ذکر است این کتاب در ۴۳۱ صفحه و ۱۱ فصل به قیمت ۲۱۰ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

روش های خرید

حضوری: تهران، خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه، فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر

فروشگاه اینترنتی: http://jdamirkabir.ac.ir/shop

تلفن تماس: ۶۴۵۴۲۳۲۶ ـ ۰۲۱