چاپ کتاب "برنامه نویسی به زبان R، برای مهندسین برنامه ریزی حمل ونقل" در انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب "برنامه ­نویسی به زبان R، برای مهندسین برنامه ­ریزی حمل­ ونقل" تألیف آرش رساءایزدی و سیداحسان سیدابریشمی توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

"نرم‌افزار R یک‌زبان برنامه ­نویسی متن‌باز است که برای تحلیل­های آماری و علوم داده کاربرد دارد. این زبان برنامه ­نویسی به‌طور گسترده در زمینه­ های مرتبط با کار با داده کاربرد دارد، ازجمله در برنامه‌ریزی حمل‌ونقل و همچنین در علوم پزشکی، تجارت، صنایع و ... . در ضمن برای استفاده از این نرم‌افزار نیاز به خرید مجوز نیست که این موضوع بسیاری از شرکت‌های تجاری را بر آن داشته است که برای رسیدن به هزینه کمتر و بهره­وری بیشتر از نرم‌افزار R استفاده نمایند.

 نرم‌افزار R به‌عنوان یک نرم­افزار بر پایه آمار و احتمالات، در مسائل کاربردی­ای نظیر تحلیل سری‌های زمانی، رگرسیون خطی و غیرخطی، آزمون فرضیه­های کلاسیک، کدگذاری، خوشه‌بندی و رسم اشکال و نمودارها و ... پرکاربرد است. وجود بسته­های کاربردی بر محبوبیت این زبان برنامه­نویسی افزوده است.

به دلیل این‌که محیط گرافیکی R چندان کاربرپسند نبوده و از طرفی نمایه‌ای برای نشان دادن داده‌ها وجود ندارد، نسخه گرافیکی و توسعه‌یافته آن تحت عنوان R-Studio معرفی و با استقبال چشم­گیری مواجه شده است. نرم­افزار R-Studio تمام قابلیت­های زبان R را به‌صورت متن‌باز در محیطی مطلوب­تر و با کاربری ساده­تر ارائه می­دهد."

شایان ذکر است این کتاب در ۲۸۰ صفحه، ۱۱ فصل و با قیمت ۹۵ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

روش های خرید

حضوری: تهران، خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه، فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر

فروشگاه اینترنتی: http://jdamirkabir.ac.ir/shop

تلفن تماس: ۶۴۵۴۲۳۲۶ ـ ۰۲۱