مسابقات مناظره دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، مسابقات مرحله دانشگاهی مناظره دانشجویان ایران روزهای دوشنبه و سه شنبه مورخ سوم و چهارم خرداد ماه ۱۳۹۵ با حضور ۸تیم از گروه های دانشجویی این دانشگاه برگزار گردید و تیم های برتر در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

۸تیم شرکت کننده در این دور از مسابقات که برای اولین بار در سطح دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می گردید، در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۳و۴ خرداد ماه به رقابت پرداختند و در نهایت تیم های اول تا چهارم این مسابقات با حضور مسئولین دانشگاه و جهاددانشگاهی معرفی گردیدند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، در مراسم اختتامیه این مسابقات که به همت جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر و اداره کل امور فرهنگی دانشگاه برگزار گردیده بود، مسئولین جهاددانشگاهی از جمله، دکتر سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر مهدی ورسه ای، رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، دکتر صراف معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خانم دکتر داداشیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیرعامل بنیاد امید ایرانیان و محمد آقاسی، رییس مرکز افکار سنجی جهاددانشگاهی (ایسپا) شرکت نمودند.

 

بالا بردن سعه صدر در گفتگوهای روزانه از اهداف برگزاری مسابقات مناظره

دکتر ورسه ای، رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، در مراسم اختتامیه مسابقات دانشگاهی مناظره، ضمن خیرمقدم به دانشجویان و مسئولین دانشگاهی بیان نمود: هدف از برگزاری این مسابقات فراهم کردن فرصتی برای یادگیری است، دانشجویان که آینده سازان کشور هستند برای ورود به عرصه های بزرگتر باید با تجربه کردن فضاهای مختلف سعه صدر خود را بالا ببرند تا در آینده بتوانند این آموزه ها را به منصه ظهور برسانند.

وی با اشاره به اینکه مناظره ها در همه ابعاد از جمله بعد سیاست و بعد خانواده دارای اهمیت می باشد، افزود: هدف اصلی برگزاری این مناظره ها شنیدن پاسخ «نه» و تحمل پذیرش نظرات مخالف در همه زمینه های سیاسی،‌ فرهنگی و جامعه روزمره؛ و همچنین استدلال در مورد گزاره هایی که بین دو طرف بحث شکل می گیرد، است.

 

نیروی انسانی از مهم ترین سرمایه های موجود در کشور است.

دکتر صراف، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با استقبال از ایده برگزاری مسابقات مناظره توسط جهاددانشگاهی، به اهمیت موضوع نیروی انسانی در دنیا پرداخت و افزود: کشور ایران دارای منابع و امکانات ارزنده ای می باشد که مهم ترین سرمایه موجود در کشور نیروی انسانی است و با این سرمایه می توان حرکت های بزرگی در راستای رشد و پیشرفت کشور انجام داد. وی همچنین در ادامه افزود: بحث مناظره دانشجویی که در راستای کرسی های آزاداندیشی و از منویات رهبری است می تواند دانشجویان که سرمایه های آینده کشور هستند را برای ورود به عرصه های مختلف جامعه آماده نماید.

 

لزوم بالا رفتن روحیه انتقاد پذیری در جامعه

خانم دکتر داداشیان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیرعامل بنیاد امید ایرانیان، به عنوان داور مسابقات نهایی مناظره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حاضر بودند و در مراسم اختتامیه این مسابقات به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی با اشاره به منظور توسعه اقتصاد مقاومتی بنا به بیانات مقام معظم رهبری به لزوم بالا رفتن سطح انتقادپذیری در جامعه تاکید نمود و خاطر نشان کرد، وجود فضای انتقادی در دانشگاه ها برای توسعه فضاهای اقتصادی علاوه بر توسعه فضای سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

در نظام آموزشی باید روحیه پرسشگری و انتقاد نهادینه گردد

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، به عنوان آخرین سخنران مراسم اختتامیه مسابقات مناظره در دانشگاه امیرکبیر، با ذکر تجربیاتی مبنی بر نبودن فضای پرسشگری در مدارس و دانشگاه ها، لزوم گسترش این موضوع را خاطر نشان کرد. دکتر پورعلی، در ادامه با تاکید بر اهمیت تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری افزود: فضاهای علمی جامعه اعم از مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه می بایست برای رفع مشکلات و معضلات خود، ایجاد سوال کنند. مسابقات مناظره سعی بر این دارد تا با ایجاد فضایی آرام و مثبت امکان ایجاد سوال و گفتگوی سالم در جهت پاسخ دادن به سوالات فراهم گردد.

 

راسخون، تیم برتر مسابقات مناظره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

در پایان مراسم اختتامیه مسابقات مناظره در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تیم های برتر با حضور مسئولین و هیئت داوران مسابقات، جوایز و لوح تقدیر خود را دریافت نمودند.

تیم اول: تیم راسخون: لوح تقدیر به همراه ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی و کسب سهمیه مرحله منطقه ای

تیم دوم: تیم تریبون: لوح تقدیر به همراه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال جایزه نقدی

تیم سوم: تیم تسکوک: لوح تقدیر به همراه ۵ میلیون ریال جایزه نقدی

 لینک تصاویر مناظره

varsei