" دانش مالی برای مهندسان (جلد اول) " در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، چاپ اول  کتاب " دانش مالی برای مهندسان (جلد اول) " تالیف فرانک کراندوِل که توسط آقای دکتر افشین فیروزی ( عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران)، آقای مهندس مهدی سلطانی ( کارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت) و آقای مهندس نریمان ضیایی (کارشناس ارشد مهندسی و مدیریت ساخت) ترجمه شده است، به چاپ رسید.

در پیشگفتار نویسنده این کتاب آمده است:  " مخاطب اصلی این کتاب دانشجویان و مهندسانی هستند که علاقه مند به فراگیری اصول حسابداری و دانش مدیریت مالی، جهت کاربرد آن در مدیریت چرخه عمر پروژه­ها شامل مطالعات اولیه امکان سنجی، طراحی و ساخت، تصمیمات مربوط به نگهداری و نهایتاً جایگزینی تجهیزات، کارخانه­ها و زیر ساخت­های عمرانی است. با این حال به نظر می­سد که مهندسان جهت به کارگیری صحیح این مفاهیم و تکنیک ها، به منابع تدوین شده و آموزش­های ویژه­ای در قالب دوره­های آموزشی رسمی دانشگاهی یا فرا دانشگاهی نیاز دارند.

کتاب Finance for Engineers به نویسندگی آقای دکتر فرانک کراندول (Frank Crundwell)  که کتاب حاضر ترجمه ۱۰ فصل اول این کتاب است؛ ویژگی های منحصر به فردی دارد که به نظر مترجمان آن را بهترین گزینه جهت استفاده در دوره های آموزشی با هدف فوق الذکر می­نماید. شاید کمتر کتابی را به توان با چنین محتوای غنی با رویکرد مالی پروژه­ای و اقتصاد مهندسی یافت که توسط یک مهندس با تجربه، که دارای تحصیلات رسمی در حوزه مدیریت مالی نیز هست، نوشته شده باشد.

بخش­های اول و دوم کتاب به دلیل قرابت موضوعی و محتوایی می­تواند در دروس اقتصاد مهندسی دوره کارشناسی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مطالب فصول اول تا چهارم کتاب، بخش قابل توجهی از سرفصل درس حسابداری و مدیریت مالی دوره کارشناسی ارشد گرایش مهندسی و مدیریت ساخت را پوشش می­دهد.

 

" دانش مالی برای مهندسان (جلد اول) "