انتشار کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " پی سازی در زمینهای تورم پذیر" ترجمه دکتر سید مجدالدین میرمحمد حسینی، دکتر مسعود شریف زاده اصلی، مهندس شایان شیخی نارانی و مهندس سارا بجنوردی، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

انتشار کتاب " پی سازی در زمینهای تورم پذیر" توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر‌

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " پی سازی در زمینهای تورم پذیر" ترجمه دکتر سید مجدالدین میرمحمد حسینی، دکتر مسعود شریف زاده اصلی، مهندس شایان شیخی نارانی و مهندس سارا بجنوردی، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

  " اصولاً احداث بنا و تأسيسات در ساختگاه­هاي تورم­پذير و معيارها و ملاحظاتي كه براي طراحي شالوده ابنيه بر چنين خاك­هايي بايد مد نظر قرار گيرد با انجام چنين اقداماتي در ساختگاه­هاي معمولي و داراي خاكهاي تورم­ناپذير كاملاً متفاوت است. اين تفاوت هم در مرحله شناخت و انجام اكتشافات محلي و ژئوتكنيكي، هم درمرحله تحليل و طراحي پي­ها و  هم درمراحل اجرا و بهره­برداري وجود خواهد داشت. همين امر موجب صرف وقت وهزينه­هاي بيشتري در احداث چنين پروژه­هايي در مقايسه با پروژه­هاي مشابه در ساختگاه­هاي تورم­ناپذير خواهد شد. گرچه ممكنست اين افزايش هزينه­ها براي كارفرمايان در ابتدا چندان خوشايند نباشد، ليكن توجه به اين واقعيت كه هزينه­هاي ترميم و علاج بخشي تأسيسات و سازه­هايي كه بدون ملاحظات و معيارهاي خاص بر اين خاك­ها احداث و دچار مشكل شده­اند چه ميزان سنگين و در مواردي چندين برابر هزينه اوليه بنا خواهد شد، پذيرش و رضايت­مندي كارفرمايان را بدنبال خواهد داشت. كتاب حاضر كه توسط تني چند از اساتيد دانشگاهي، كارشناسان ژئوتكنيكي، مشاوران و دست اندركاران اجراي پروژه­هاي مهندسي بر خاك­هاي تورم­پذير به رشته تحرير درآمده حاصل دانش فني، اطلاعات ميداني و تجارب طراحي و اجرايي ارزشمند اين گروه در ارتباط با احداث پروژه­هاي مهندسي بر خاك­هاي تورم­پذير بوده و به همين دليل ابعاد مختلف و مهم ضروري در اين شرايط بنحو مطلوبي پوشش داده شده است. در اين كتاب به همان اندازه كه بر معرفي و شناخت مباني و ماهيت خاك­هاي تورم­پذير، نحوه انجام اكتشافات محلي، آزمون­هاي مطالعه و شاخت، تئوري­هاي رفتاري حاكم بر خصوصيات خاك­هاي تورم­پذير تأكيد شده است، مسايل اجرايي و طراحي ابنيه بر اين خاك­ها همچون معيارها و ملاحظات طراحي پي، راهكارهاي ترميم و اصلاح بستر، نوع و گزينه مناسب شالوده و نحوه اجرا و كنترل صحيح و اصولي ابنيه و شالوده­هاي واقع بر اين خاك­ها تشريح و تأكيد شده و در هر مورد به معرفي مثال­هاي عملي و واقعي از سازه­اي مختلف اجرا شده در اين قبيل ساختگاه­ها پرداخته شده است. خصوصيات و ويژگي­هاي كتاب فوق از يك سو و فقدان يك مرجع و منبع جامع و نسبتاً كامل در زمينه ساخت و ساز در ساختگاه­هاي تورم­­پذير به زبان فارسي از سوي ديگر، مترجمين اين كتاب كه خود از كارشناسان و صاحبنظران دراين رشته بوده و داراي آثار متعددي در مباحث ژئوتكنيكي مي­باشند را برآن داشت كه دست به ترجمه اين كتاب بزنند تا شايد بتوانند گامي هرچند كوچك جهت كمك و راهنمايي كارشناسان و مهندساني كه دست اندر كار احداث پروژه­ها و تأسيسات مهندسي در چنين ساختگاه­هايي هستند، بردارند. در پايان، ازكليه خوانندگان و كارشناساني كه با اعلام نكات و نظرات ارشادي، انتقادي و يا اصلاحي خود ما را در رفع نقايص و ارتقاي كيفي اين مجموعه ياري ميكنند، صميمانه سپاسگزاري و قدرداني مي­نماييم. "

شایان ذکر است این کتاب در چهارده فصل، ۳۸۴صفحه و به قیمت ۴۵۰  هزار ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.