logo logo
ارسال شده در تاریخ 2021/6/2 - ساعت 15:13 ارسال شده در دسته اخبار عمومی

فعالیت‌های جهاددانشگاهی در راستای اهداف و ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی است/ توسعه همکاری دو طرف

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست مشترک دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی با دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با حضور دکتر محدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری، دکتر داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی و معاون باغبانی جهاد کشاورزی 10 خرداد در دفتر وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست دکتر حمیدرضا طیبی پس از ارایه توضیحات به معرفی توانمندی های جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی شامل تولید بذور هیبرید صیفی و سبزیجات گلخانه‌ای، تولید آفت‌کش‌های گیاهی، تولید داروهای دامی با‌ منشا گیاهی، اصلاح نژاد دام سنگین و سبک، ایجاد مرغ لاین تخمگذار، تولید بچه ماهی سی‌باس برای پرورش در قفس، تولید خوراک دام با معرفی از علوفه های جدید و استفاده از آنزیم های مناسب و بیوتکنولوژی در تبدیل پسماندهای محصولات کشاورزی و... پرداخت.

در ادامه نیز دکتر کاظم خاوازی ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی، فعالیت‌های جهاددانشگاهی را در راستای اهداف و ماموریت های وزارت جهاد کشاورزی دانست و گفت: موضوعاتی مثل ایجاد لاین مرغ تخم گذار، تولید بذور هیبرید، خوراک دام و طیور از منابع جدید گیاهی و یا پسماندهای گیاهی از اولویت‌های وزارت خانه است.

در پایان مقرر شد جهاددانشگاهی به تفکیک دو موضوع با وزارتخانه مکاتبه کند و یک نماینده نیز از سوی جهاد کشاورزی برای ارتباط سریعتر و پیگیری موضوعات از طرف دکتر خاوازی معرفی شدند.