به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر، امروزه آداب تشریفات اداری به عنوان یکی از مهمترین وجوه شخصیتی سازمانها یا شرکتها به شمار میآید. نحوه پذیرایی و آداب تشریفات در سازمانها و شرکتها تسهیل کنندهای موثر در دیپلماسی و بازاریابی در سطح کلان است. اهمیت و جایگاه تشریفات در هر سازمان ایجاب مینماید که نیروی انسانی در راستای توانمند سازي همواره از آموزشهای نظری و عملی لازم برخوردار باشند. در همین راستا جهاددانشگاهی صنعتی امیرکبیر دوره آموزشی « خدمات نوین پذیرایی و تشریفات » را 15 دی ماه 94 به مدت ۸ ساعت با حضور استاد برجسته این حوزه و با استقبال کم نظیر کارشناسان این زمینه از شرکتها و سازمانهای مختلف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار نمود.
از سرفصل های اصلی این دوره آموزشی می توان به مقدمه اي بر اهميت تشريفات و پذيرايي، اصول بهداشت فردی، جمعی، محیطی، ظروف پذیرایی و مواد غذایی، اصول بهداشت و روشهاي پذيرايي، روشهاي برقراري ارتباط مناسب با ابزارهای مختلف کلامی و غیرکلامی، ويژگيهاي شخصيتي مسئول تشريفات،پذيرايي و آبدارخانه، وسایل و تجهیزات، میز و صندلی و نحوه آرایش آنها، زمان مناسب پذيرايي و جمع آوري ظروف، ارتباطات موثر با مديران و همكاران، الگوهای رفتاری و آداب معاشرت، انواع چيدمان ميز مذاكرات، نحوه پذيرايي نوشيدنيها و چيدمان ميز ناهار، ارتباطات حضوري و تلفني اشاره کرد.
در پایان دوره گواهینامه معتبر آموزشی به شرکت کنندگان اهداء گردید.