logo logo
ارسال شده در تاریخ 2021/8/9 - ساعت 15:15 ارسال شده در دسته اخبار عمومی

آنچه در چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در خانه ملت گذشت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با حضور حضور دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، معاونان و اعضای هیات امنای این نهاد و ارتباط زنده با واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی صبح امروز 17 مردادماه در خانه ملت برگزار شد.

این مراسم به صورت زنده از طریق سایت جهاددانشگاهی و صفحات رسمی این نهاد و خبرگزاری ایسنا در اینستاگرام و شبکه خبر پخش شد.

 

 

خنثی سازی تحریم با استفاده از ظرفیت هایی مانندجهاددانشگاهی/توجه به این نهاد به‌عنوان یک مجموعه انقلابی و پیشران

در این مراسم دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ۱۷ مرداد و روز خبرنگار را به همه عزیزان تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی و شهدای خبرنگار را گرامی داشت و افزود: این که مقام معظم رهبری از مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب یاد کردند؛ بسیار حایز اهمیت است.

وی اظهار کرد: علم و دانش زمانی اثر می‌گذارد که گره از کار مردم باز کند و در خدمت جامعه و مردم باشد به ویژه با باور ما که متکی بر فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) است زندگی را باید به گونه‌ای برای مردم با آسایش و آرامش همراه کنیم که آنها بتوانند بندگی خدا را کنند؛ اما ما امروز در این زمینه کارنامه قابل قبولی نداریم.

دکتر قالیباف بیان کرد: مهم‌ترین مشکل در حوزه مدیریت و نداشتن یک حکمرانی درست در جای خودش است. همه ظرفیت‌های مادی و منابع انسانی ما با یکدیگرهم افزایی ندارد و از سویی دیگر شاهد ناعدالتی و تبعیض هستیم.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی به عنوان یک مجموعه انقلابی و پیشران مورد توجه است و می تواند در زمینه الگوسازی در کشور حرکت کند.

دکتر قالیباف با بیان این که ما هم همانند دکتر طیبی اعتقاد داریم با دو برنامه توسعه می‌توانیم کشور را از همه نابسامانی‌ها رها کنیم، ادامه داد: ما می‌توانیم با برنامه کشور را از این نابسامانی‌های اقتصادی نجات دهیم؛ به شرط این که به یک فهم مشترک و اتفاق نظر در مجلس و دولت، دانشگاه و بخش‌های خصوصی دست پیدا کنیم. ما باید امروز اولویت‌ها را مشخص کنیم؛ اگرچه که روحیه جهادی؛ فرهنگ گذشت و تلاش و ایمان به سنت‌های الهی و ایمان به مردم بسیار حایز اهمیت است.

رییس مجلس بیان کرد: در برخی از حوزه‌ها مقاومت‌هایی وجود دارد تا برخی اتفاقات رخ ندهد. گاهی آنقدر مقاومت وجود دارد تا به آن نتیجه‌ای که باید رسید نرسیم؛ چرا که در این مقاطع مدیریت تضاد منافع در کشور اجازه کار نمی‌دهد. یا گاهی همچون اولویت‌های ما مشخص نیست؛ حتی اگر تلاشی هم بکنیم نمی‌توانیم آن موضوع مورد نظر را به بازار برسانیم و یا صادر کنیم؛  چرا که موضوع در اولویت ما قرار نداشته است. پس ابتدا باید نیاز بازار و نیاز خریدار را مورد توجه قرار داد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که زمانی که از جهاددانشگاهی به عنوان یک پیشران یاد می شود، یعنی این که این مجموعه تلاش دارد برای ما در یک الگوی اسلامی و ایرانی در زمینه فناوری یک پیشران باشد، بیان کرد: لازم است در اینجا از دکتر کاظمی در مجموعه رویان هم یادی کنیم؛ تاریخچه مدیریت آن مجموعه باید مورد توجه باشد. معتقدم مشکل اساسی ما در کشور بحث مدیریت است این مشکل اساسی و جدی ما است؛ اگر این موضوع حل نشود نمی‌توانیم اولویت‌ها را مشخص و مشکلات را رفع کنیم. نمی‌توانیم موضوع استاندارد را حل کنیم و یا امکان صادرات را فراهم کنیم. دیگر مشکلی که در این حوزه‌ها وجود دارد به دلیل ضعف مدیریتی و درست و صحیح حکمرانی نکردن است یعنی هم خود را خسته و هم مردم را اذیت می‌کنیم.

دکتر قالیباف با بیان این که امروز دیگر بهانه‌ای برای کار نکردن وجود ندارد، گفت: در این مقطع شرکت‌های دانش بنیاد، پیشران‌ها، جهاددانشگاهی و همه دلسوزان باید در کنار هم این مسایل را رفع کنند. مجلس نیز مصمم است در این بخش مسایل را در برنامه هفتم با این نگاه دنبال کند. در بودجه سال ۱۴۰۰ در حوزه جهاددانشگاهی سعی داشتیم افزایش بودجه لحاظ شود در حوزه توانمند سازی محرومین، مناطق محروم، توجه ویژه‌ای داشتیم ولی باید توجه کنیم که همه این‌ها مسکن می‌باشد. ما باید در اصلاح ساختار حرکت درستی انجام دهیم اولویت‌ها را مشخص و مشکلات را حل و فصل کنیم. تمام این ظرفیت‌هایی مالی و منابع انسانی ما نیز نیاز به تدبیر و سیاست درست دارد؛ که در کنار آن باید در جهت کنار گذاشتن قوانین مزاحم اقدامات صحیحی را انجام دهیم  و دولت را متمرکز نماییم؛ و در کنار این موضوع نیز جلوی ناترازی ها را نیز بگیریم. مجلس در برنامه‌های خود قصد دارد به این سو حرکت کند و ان شاء الله کابینه هم در اسرع وقت معرفی می‌شود و ما می‌توانیم دست به دست هم دهیم و تا قدمهای موثری برداشته شود.

وی در پایان با تاکید بر این‌که خنثی‌سازی تحریم بسیار مهم‌تر از رفع تحریم است و این یعنی استفاده از ظرفیت‌هایی مانند جهاددانشگاهی، اضافه کرد: در حوزه تحریم ابتدا باید به خنثی‌سازی توجه کنیم و سپس به دنبال رفع تحریم‌ها باشیم اولویت ما این است که عزت‌مندانه با توجه به حق و حقوق مردم و منفعت اقتصادی کشور در این مسیر قدم برداریم؛ زمانی که دیگر دشمن بداند به او نیازی وجود ندارد دیگر تحریم معنایی ندارد؛ آن‌ها امروز قبول کردند که فشار حداکثری اثری ندارد؛ اگر چه مردم در زحمت هستند و باید زحمت را از دوش آن‌ها برداریم.

 

آمادگی جهاددانشگاهی برای پذیرفتن ماموریت‌های بزرگ/ ایجاد تحول اقتصادی در کشور با برنامه هفتم توسعه

دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی در ابتدای این مراسم تبریک چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی به همه علاقه‌مندان عرصه پیشرفت دانش‌بنیان و روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت: انقلاب ما با شعار نه شرقی، نه غربی به پیروزی رسید و طبیعی بود که دشمنان زیادی داشته باشد و در حال حاضر نیز هم خودمان، هم مردم دنیا و هم دولتمردان کشور علاقه‌مند بودند و هستند مدل حکومتی ما را با شعار نه شرقی نه غربی ببینند. در زمان دانشجویی با درک درست شرایط، متوجه شدیم که کشور برای حراست از خود و برای نشان دادن مدل حکومتی خودش، به دو عنصر بسیار اساسی توسعه فرهنگی که زیرساخت پیشرفت هر کشور است و توسعه علمی و فناورانه نیاز دارد.

وی افزود: طبیعی بود با توسعه فرهنگی نیز توقع داشته باشیم اخلاق و عدالت در جامعه حاکم باشد و جامعه‌ای ساخته شود که سعادت دنیوی و اخروی مردمان  را تامین کند و الگویی  برای سایر ملل باشد. از طرفی این مسیر توسعه فرهنگی و به‌ویژه توسعه علم و فناورانه باید با سرعت و به‌صورت میانبر طی شود تا بتواند الگوسازی لازم را ایجاد و ایجاد خودباوری و غرور شود.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: این تفکر در بین جوانان مؤمن و انقلابی کشور وقت وجود داشت و تشکیل جهاد سازندگی تلنگری بود که ما هم می‌توانیم نهادی را به‌صورت علمی و فرهنگی تشکیل دهیم.  تحقق انقلاب فرهنگی در دانشگاه فرصتی بود تا این نهاد پا بگیرد و در ۱۶ مرداد ۱۳۵۹ جهاددانشگاهی با دو هدف  الگوسازی توان کشور در توسعه فرهنگی و علم و فناورانه تصویب و تشکیل شود. با تشکیل این نهاد تلاش شد تا از ظرفیت این حوزه برای تربیت دانشجویان متعهد و توانمند علمی برای جذب آن‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و سازمانی‌های اجرایی استفاده کنیم.

دکتر طیبی افزود: با شروع جنگ تحمیلی و با توجه به توان علمی و فناورانه و تامین حوزه پزشکی برای جنگ، جهاددانشگاهی به سمت لجستیک جنگ حرکت کرد. اقدامات مختلفی ازجمله نوسازی سیستم ناوبری هواپیمای  اف.5، خط تولید موشک کاتیوشا، طراحی بالن‌های پدافند غیرعامل انجام دادیم.

دکتر طیبی با بیان این که از سال ۱۳۶۲ پس از این که مدیریت دانشگاه‌ها به شکل طبیعی بازگشت و تمرکز اصلی فعالیت ما روی حوزه پژوهش و فناوری و فرهنگی و لجستیک جنگ ادامه پیدا کرد، گفت: البته در حوزه پزشکی یکی از زمینه‌های کاری که انتخاب کردیم با توجه به نیاز کشور بحث درمان ناباروری بود. روش کار ما در جهاددانشگاهی به این شکل  است که تحقیقات کاربردی را تا رسیدن به فناوری در قالب محصول و خدمات را در گروه‌های پژوهشی انجام دهیم و مراکز خدمات تخصصی نیز بتوانند به‌صورت حرفه‌ای به جامعه ارایه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه ابن‌سینا جهاددانشگاهی، کارهای بسیار خوبی را درزمینهٔ ناباروری آغاز کردند و امروز که من در خدمت شما هستم از تکنولوژی‌های بسیار نوین برای بیماری‌های بسیار سخت در زمینه درمان ناباروری و استفاده از سلول‌های بنیادی در کسانی که بیماری خاص در رحم دارند، استفاده می‌کنند.

رییس جهاددانشگاهی ضمن اشاره به‌قرار گرفتن نام پژوهشگاه رویان در فهرست ۱۰ موسسه برتر جهان در حوزه تولیدات علمی درمان ناباروری تاکید کرد: در جهاددانشگاهی ۹ مرکز درمان ناباروری داریم، اما ۵۰ درصد سیکل درمان ناباروری در کشور توسط مراکز این نهاد انجام می‌شود که نشان‌دهنده روحیه جهادی جهادگران این نهاد انقلابی است.

وی افزود: در بحث سرطان پستان نیز که از شیوع بالایی در ایران و جهان برخوردار است، پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و پژوهشکده تحقیقات سرطان پستان معتمد، قطبی در حوزه غربالگری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان پستان در کشور محسوب می‌شود. درعین‌حال، در این پژوهشکده از روش‌های درمان‌های نوین برای کمک به بیماران استفاده‌شده و مطالعه در حوزه ژن‌درمانی با موفقیت انجام‌شده است.

دکتر طیبی خاطر نشان کرد: تمرکز جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی، توسعه درمان‌های نوین بیماری‌های صعب‌العلاج ازجمله ژن‌درمانی، سلول درمانی، ویروس درمانی است. همچنین بحث تولید حیوانات تراریخته برای آزمایش داروهای مختلف را با جدیت پیگیری می‌کنیم. استفاده از سلول‌های کشنده طبیعی برای درمان نوعی از سرطان بدخیم مغزی را دنبال می‌کنیم که روی ۵ بیمار با موفقیت مورد آزمایش قرارگرفته است. سال گذشته نیز مرکز تولیدات زنی در پژوهشگاه رویان افتتاح شد که نخستین مرکز در کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های اخیر جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی، کمک به درمان بیماری کووید ۱۹ و تولید واکسن کرونا بود. واکسن کرونا باید روی حیوانات آزمایشگاهی ازجمله موش مورد آزمایش قرار بگیرد، اما موش‌ها فاقد گیرنده ویروس هستند. پژوهشگران پژوهشگاه رویان موفق شدند گیرنده انسانی ویروس را به بدن موش منتقل کرده و موشی باقابلیت ابتلا به کرونا (موش کوویدسا) تولید کنند تا دارو و واکسن روی این حیوان مورد آزمایش قرارگرفته و در کنار سرعت بخشیدن به تولید دارو، هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

دکتر طیبی خاطر نشان کرد: با شیوع همه‌گیری کرونا در چین، تحقیقات روی ساخت کیت‌های تشخیصی را به‌سرعت آغاز کردیم و نخستین کیت تشخیصی کرونا توسط پژوهشکده معتمد ساخته شد.

رییس جهاددانشگاهی یکی دیگر از حوزه‌های مهم فعالیت این نهاد را بحث ذخایر ژنتیکی کشور عنوان کرد و گفت: گروهی از پژوهشگران و دانشمندان کشور، پیشنهاد ایجاد مرکز ملی ذخایر ژنتیکی تحت عنوان زیست بانک را به محضر رهبر معظم انقلاب ارائه کردند. با ابلاغ فرمان رهبری به جهاددانشگاهی مبنی بر تأسیس این بانک (سال ۱۳۸۶)، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به همت جهادگران جهاددانشگاهی تشکیل شد.

وی افزود: حوزه دیگر فعالیت جهاددانشگاهی بحث گیاهان دارویی است که از سابقه زیادی در کشور ما برخوردار است. جهاددانشگاهی نخستین پژوهشکده گیاهان دارویی در کشور را ایجاد کرد. بحث اصلاح نژاد دام‌های سبک و سنگین ایران نیز از دیگر حوزه‌های مهمی است که جهاددانشگاهی به آن ورود پیداکرده است. با توجه به میزان علوفه مصرفی دام‌ها و گوشت تولیدی آن‌ها، همچنین بحث چربی مناسب شیر تولیدی برای تامین کره موردنیاز کشور، پروژه اصلاح نژاد و تکثیر دام‌های مرغوب، همچنین اصلاح نژاد دام سنگین را در جهاددانشگاهی اصفهان و پژوهشگاه ابن‌سینا انجام دادیم.

دکتر طیبی، حوزه فنی و مهندسی را یکی دیگر از حوزه‌های موفق جهاددانشگاهی برشمرد و گفت: یکی از کارهای موفقی که با حمایت شما (دکتر قالیباف) صورت گرفت، طراحی و ساخت رکتیفایرهای پرقدرت برای مترو است که در خط ۸ مترو تهران، خط قم و یکی از خطوط مترو مشهد نصب‌شده‌اند.

وی تاکید کرد: طراحی و ساخت مته‌های حفاری یکی از حوزه‌هایی است که جهاددانشگاهی در آن مشغول فعالیت است. مته‌های حفاری جزوهای تک‌ترین فناوری‌های صنعت نفت محسوب می‌شوند و بعد از ۵ سال کار و تحقیق در این حوزه، صنعت نفت موافقت خود را با خریداری این تجهیز از جهاددانشگاهی اعلام کرد.

رییس جهاددانشگاهی تاکید کرد: یکی از مشکلات مهم ما در حوزه تولید، نداشتن آزمایشگاه مرجع برای انجام تست‌های مورد نیاز است که امیدواریم اقدامات خوبی در این زمینه صورت گیرد.

دکتر طیبی افزود: مشکل دیگری که در جهاددانشگاهی با آن مواجه هستیم، زمان‌بر بودن اثبات قابلیت‌ها و توانایی‌های این نهاد برای مسئولین است. در برخی حوزه‌ها مانند یو پی اس (ups) و شارژرها، سال‌ها طول کشید تا توانایی خود را در این زمینه اثبات کنیم.  سال ۱۳۹۷ در دیدار با مقام معظم رهبری داشتیم و ارائه گزارش از فناوری‌های توسعه‌یافته توسط جهاددانشگاهی، بحث فرصت سوزی به دلیل کمبود منابع را اعلام کردیم که این موضوع مورد تفقد ایشان قرار گرفت و درنهایت، با حمایت مقام معظم رهبری، دولت و مجلس، ۳۰ میلیون یورو برای اجرای طرح‌های فناورانه در اختیار جهاددانشگاهی قرار گرفت.

وی افزود: توسعه سیستم رانش مترو در پروژه یک رام قطار ۷ واگنه ملی به عنوان "های تک" ترین بخش مترو توسط جهاددانشگاهی انجام شد. این پروژه یکی از ۴۱ طرح فناورانه ای بود که مورد حمایت قرار گرفت. تولید ۴ بذر هیبرید با کیفیت، تولید زخم پوش ها برای بیماران دیابتی، پروانه‌ای و افراد دچار سوختگی، تولید کربن فعال (اکتیو)؛ تولید ۵ نوع افت کش طبیعی، تولید مکمل‌های ورزشی در حوزه پژوهش و در حوزه علوم انسانی و علوم اجتماعی نیز پیمایش ملی خانواده و پیمایش ملی گردشگری توسط جهاددانشگاهی انجام شدند.

رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: یکی از گله‌مندی‌های مقام معظم رهبری در حوزه تولید کتاب‌های زبان انگلیسی بود که موفق شدیم در جهاددانشگاهی، مجموعه ۸ جلدی آموزش زبان انگلیسی را متناسب بافرهنگ کشورمان تهیه کنیم.

دکتر طیبی افزود: بحث مشاغل خانگی نیز به‌صورت جدی موردتوجه  قرار دارد. این موضوع که در این حوزه، آموزش با روش‌های نوین بتواند منجر به تولید پیوسته شود و این برنامه را با همکاری وزارت کار در ۳۱ استان در حال پیگیری داریم. بحث ارتقای هویت دانشجویان نیز موردتوجه قرار دارد و فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری قرآنی ایکنا که اکنون به خبرگزاری‌های حرفه‌ای تبدیل شده اند، ازجمله اقدامات در این حوزه هستند و شما (دکتر قالیباف) یکی از حامیان فعالیت‌های قرآنی در کشور هستید و امروز به مناسبت روز خبرنگار،  کارت خبرنگاری افتخاری این خبرگزاری به شما تقدیم می‌شود.

رییس جهاددانشگاهی تصریح کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویی نیز یکی از اقدامات مهم جهاددانشگاهی محسوب می‌شود. دانشجویان به عنوان مدیران آینده کشور باید بتوانند مباحث روز کشور را به‌صورت منطقی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهند. این مسابقات که در سطح کشور برگزار می‌شود، با استقبال خوب دانشجویان همراه شده است.

دکتر طیبی با اشاره به وجود پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به عنوان تنها پارک در این حوزه، مشکل اصلی این پارک در مسیر توسعه فعالیت‌ها را کمبود فضای کافی عنوان کرد و در ادامه به تشریح فعالیت پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، فنی و مهندسی و ... این نهاد پرداخت و گفت: تولید کیت‌ها و تجهیزات زیست‌فناوری، تولید فرآوری دارویی مبتنی بر ترکیبات فعال گیاهی، بحث شبیه‌سازی و تولید حیوانات تراریخته و استفاده از سلول‌های کشنده طبیعی برای تومور (که فاز اول آن روی 5 بیمار با موفقیت انجام‌شده است)، حفظ ذخایر ژنتیکی، تور پرورش ماهی، دانی فنی تولید خوراکی، اصلاح نژاد دام سبک و سنگین ایران، ساخت رکتیفایرها، ساخت UPS ها، مته حفاری، طرح پیمایش مل خانواده، پیمایش ملی گردشگری، تدوین برنامه هدایت شغلیدانشجویان، تولید کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی(EIGHT)  در 8 جلد، اجرای طرح مشاغل خانگی در کشور، مناظره دانشجویان، طرح‌های نظرسنجی و ...ازجمله دستاوردهای این نهاد است.

دکتر طیبی در ادامه اظهار کرد: ما دو نوع برنامه‌ریزی در انجام کارهای خودداریم، یکی اینکه خودمان نیاز کشور را تشخیص می‌دهیم و کاری را آغاز می‌کنیم، و دیگری اینکه به دنبال این هستیم که به ما مأموریت واگذار کنند.

وی با تاکید بر این که کشور مشکلی در زمینه توسعه علمی و فناورانه ندارد درصورتی‌که به‌موقع به آن پرداخته شود، گفت:  مشکل کشور اراده و برنامه‌ریزی درازمدت است.

رییس جهاددانشگاهی با ارایه پیشنهاداتی گفت: خانواده‌ها نگران شغل، اشتغال و آینده فرزندانشان هستند، ما باید برنامه هفتم را طوری بنویسیم که تحول در اقتصاد و جامعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این برنامه باید پروژه محور نوشته شود و محورهای کلان در آن دیده شود تاکید کرد: در جهاددانشگاهی آماده گرفتن مأموریت و مسؤولیت‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف هستیم.  کشور دارای توانمندی و پتانسیل لازم برای پیشرفت است و می‌توان با دو برنامه پنج‌ساله کشور را به جایگاه مطلوب رساند.

دکتر طیبی در پایان سخنانش از رییس مجلس شورای اسلامی دعوت کرد تا از پروژه‌های فناورانه جهاددانشگاهی بازدید کنند.

 

 

معرفی و تقدیر از ۳۵ جهادگر نمونه جهاددانشگاهی 

در ادامه مراسم از جهادگران نمونه جهاددانشگاهی تقدیر شد.

اسامی جهادگران نمونه‌ی کشوری به شرح زیر است:

 

لیلا ناصرپور................................... جهاددانشگاهی قم

راحله رستمی کتشالی................... پژوهشکده علوم بهداشتی

مسعود وثوق................................ پژوهشگاه رویان

ابوالفضل شیرازی......................... پژوهشگاه ابن سینا

مجید نجفی زرمهری..................... جهاددانشگاهی علم و صنعت  

نبی اله کوچکی ایوه...................... جهاددانشگاهی خوزستان

شهپر حقیقت................................ پژوهشکده سرطان معتمد

امیر آزادی...................................... جهاددانشگاهی خواجه نصیر

ابوذر پورمدنی............................... جهاددانشگاهی صنعتی اصفهان

بیتا حامد....................................... جهاددانشگاهی کرمانشاه

محمدمهدی مشیدی.................... مرکز اطلاعات علمی

علی حیدر بیگی............................ جهاددانشگاهی ایلام

الهام امیرسالاری........................... جهاددانشگاهی تهران

حسین مهرجردی........................... دانشگاه علم و فرهنگ

لیلا اجلی قشلاجوقی.................... جهاددانشگاهی زنجان

طاهره غلامی................................ جهاددانشگاهی فارس

مجتبی اسعدی............................. جهاددانشگاهی خراسان رضوی

مصطفی سرایی............................. سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور

فاطمه عزیزی هرمز....................... جهاددانشگاهی همدان

محمدرضا دهقانی فیروزآبادی...... جهاددانشگاهی یزد

وحید نظری................................... جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی

بهنام رفیعی مهر........................... جهاددانشگاهی صنعتی شریف

نرگس یگدانه................................ جهاددانشگاهی اصفهان

علی صدیقی.................................. جهاددانشگاهی هنر

امیررضا میربیک............................ جهاددانشگاهی لرستان

الهام شیرمحمدی.......................... صندوق قرض الحسنه دانشجویان

حسن قلی زاده............................... جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی

احمد شیرپاک................................. دفتر مرکزی جهاددانشگاهی

آسیه خزیمه نژاد............................. جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

مرتضی امیدی شریفی.................... جهاددانشگاهی گیلان

سید یوسف حسینی....................... دفتر مرکزی جهاددانشگاهی

صدیقه مظفر................................... جهاددانشگاهی هرمزگان

حمید آب روشن.............................. جهاددانشگاهی علم و صنعت

مهشید منزوی................................. دفتر مرکزی جهاددانشگاهی

اعظم رضایی.................................... دفتر مرکزی جهاددانشگاهی

 

 

اعطای کارت خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین المللی قرآن به رییس مجلس

گفتنی است، همزمان با روز خبرنگار و در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی کارت خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی اعطا شد.