سالروز تشکیل جهاددانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر گفت: رسالت اصلی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی انجام تحقيقات علمي و فعاليتهاي فرهنگي است.

سالروز تشکیل جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر :

هدف اصلی جهاددانشگاهی ؛ توسعه فعالیت های پژوهشی  است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر گفت: رسالت اصلی جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی انجام تحقيقات علمي و فعاليتهاي فرهنگي است.
 به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی ورسه ای در مراسمی که به مناسبت سی و چهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی با حضور جهادگران واحد صنعتی امیرکبیر برگزار شد؛ اظهار کرد : هدف اصلی جهاددانشگاهی  توسعه فعالیت های پژوهشی،کاربردی و فناورانه  است.
 دکتر ورسه ای یکی از اهداف تشکیل جهاد دانشگاهی را تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود : به گفته مقام معظم رهبری جهاد دانشگاهی یکی از رويش‌هاي معدود انقلاب اسلامي است و رسالت اصلی این نهاد انقلابی علاوه بر انجام تحقيقات علمي ، فعاليتهاي فرهنگي بارز است.وی در ادامه گفت : واحد صنعتی امیرکبیر در دوره جدید  فعالیت خود علاوه بر رسالت فرهنگی، انجام پژوهش‌هاي فنآورانه، تبديل علم به ثروت و تجاري‌سازي محصولات دانش‌بنيان را به‌عنوان اصلي‌ترين مأموريت خود در نظر گرفته است.
  ورسه ای در خصوص فعالیت های واحد صنعتی امیرکبیر گفت : جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در ۳ حوزه پژوهشی، فرهنگی و آموزش های تخصصی  فعالیت دارد. گروه پژوهشی تکنولوژی نساجی از گروه­های فعال جهاد دانشگاهي واحد صنعتی امیرکبیر است که زمینه فعالیت آن منسوجات صنعتی است و تا کنون دانش فنی چند محصول، نظیر پارچه ضدآتش، لحاف بتنی، ژئوتکستایل و تور پروش آبزیان در دریا را تدوین کرده است.
وی همچنین انعقاد تفاهم نامه های همکاری با انجمن صنایع نساجی ایران، دانشگاه صنایع و معادن ایران و اداره کل تشکیلات شهرداری تهران را گامی موثر در راستای افزایش تعاملات پژوهشي وآموزشي و بهره­مندي از ظرفيت­هاي موجود دانست.
در ادامه رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر؛  با اشاره به فعالیت های آموزشی واحد صنعتی امیرکبیر افزود : از ابتدای سال ۹۳ بیش از ۱۰۰۰ نفر تحت آموزش های  عمومی و تخصصی مرکز آموزش جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر قرار گرفتند. وی همچنین به برگزاری دوره های کوتاه مدت تخصصی برای ارگان ها و سازمان های دولتی توسط جهاددانشگاهی واحد امیرکبیر اشاره کرد و افزود :  از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲۰ دوره تخصصی کوتاه مدت برای کارکنان و پرسنل مناطق مختلف شهرداری و صنایع مختلف کشور برگزار شده است.
دکتر ورسه ای در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های تمامی جهادگران  واحد صنعتی امیرکبیر ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همت تمامی همکاران جهادگر  گامی موثر و سازنده در پیشبرد و تحقق اهداف جهادی برداشته شود.
در پایان این مراسم پس از صرف نهار، دکتر ورسه ای با اهدای هدایا نقدی ضمن تشکر ازجهادگران واحد صنعتی امیرکبیر از ۱۰ نفر از جهادگران نمونه واحد تقدیر ویژه به عمل آورد.