تمرکز بر ICT و IOT برای پیشرفت کشور به سوی علم و تکنولوژی

خبرنگار روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در گفتگویی کوتاه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مورد راهکارهای بسترسازی برای بهره‌گیری از دانشجویان فناور برای توسعه‌ی اشتغال پایدار در شرایط اقتصاد مقاومتی پرسید که ایشان گفت: ((تلاش ما در بحث  برنامه تحول دیجیتال آن است که خلاقیت ها را به منصه ظهور برسانیم و خلاقیت و نوآوری جایگزین مراحل بروکراتیک اداری شود و در خدمت حل سریع مشکلات مردم قرار بگیرد و بتواند  بهره‌ی اقتصادی را نیز نصیب فرهیختگان کشور نماید)).

سپس، دکتر معتمدی، ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفتگو با خبرنگار این بخش، درباره بازدید وزیر اطلاعات از دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: امروز، وزیر محترم ارتباطات از دانشگاه و شرکت‌های تابعه‌ و طرح‌های موجود بازدید کردند که نمونه‌ی آن ماهواره‌ی امیرکبیر بود که سال گذشته در دهه فجر توسط ریاست جمهوری رونمایی شد. این ماهواره برای مراحل تست و نگهداری باید در اتاق تمیز و شرایط خاص قرار داده می‌شد و ما امیدواریم که این ماهواره تا آخر سال توسط متخصصان ایرانی به فضا پرتاب شود. این قویترین ماهواره‌ای است که تاکنون در کشور ساخته شده است به طوریکه نسبت به نمونه‌های قبلی عمر بیشتری دارد و به گونه ای طراحی شده است که مدت زمان زیادتری در مدار قرار می‌گیرد)).

دکتر معتمدی در ادامه گفت: (( دکتر آذری جهرمی همچنین از پارک فناوری ابن سینا بازدید کردند. این بخش، مربوط به طرح‌های حوزه‌ی ICT  است که امیدواریم با حمایتشان به نتیجه‌ی مطلوب برسیم)).

وی افزود: ((پروپوزال‌ هایی که خدمت وزیر تقدیم شده است بیشتر در مورد ابر رایانه ها است که در سال ۱۳۹۰ افتتاح شد و آن موقع که رجیستر می‌شد صد و هشتمین سوپر کامپیوتر دنیا بود. اما الان چون روی آن سرمایه‌گذاری نشده رده‌ی آن پایین تر از ۵۰۰ آمده ‌است که سرمایه‌گذاری در این مورد انجام شده است. بحث دیگر سرمایه‌گذاری روی IOT  بود که در مورد وضعیت حال و آینده‌ی حوزه ICT می باشد که مجموعه وزارت ارتباطات در مواردی که صلاح بدانند، سرمایه‌ گذاری لازم را خواهند کرد)).
ایشان در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ((ما در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه، به مناسبت‌های گوناگون با وزرا و دیگر مسئولین کشور دیدار خواهیم داشت تا آنها بیش از پیش در جریان فعالیت های دانشگاه قرار گیرند)).