logo logo
ارسال شده در تاریخ 2018/9/16 - ساعت 7:44 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

کتاب "مباني علمي و عملي رنگ هاي پودري الكترواستاتيك" توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر انتشار یافت.

درمقدمه این کتاب آمده است:

  " گسترش روزافزون توقع بشري براي زيستن بهتر و با اهمیت بيشتر منجر به توليد كالاهاي جديد شده است. در اين راستا، رنگ­ها و پوشش­هاي سطحي به جهت افزايش طول عمر مواد و ايجاد زيبايي و جلوگيري از به هدر رفتن سرمايه، در ساخت محصولات زيادي مورد استفاده قرار مي­گيرند. با توسعه و پيشرفت پوشش­هاي سطح و با توجه به انتظار جهاني پوشش­ها و رنگ­هاي بر پايه­ی آب، رنگ­هاي پودري توليد و به بازار عرضه ‌شده‌اند. در اين ميان رنگ­هاي پودري به دليل خواص جالب و با صرفه اقتصادي رشد قابل‌توجهی در دنيا داشته است. از كاربردهاي وسيع اين پوشش­ها می­توان به استفاده در کارخانه­های تولید کننده­ی لوازم خانگي، پروفيل­هاي آلومينيومي مورد استفاده در صنعت و همچنین صنعت خودروسازی  اشاره نمود كه بيانگر اهميت و گستردگي مصرف اين نوع رنگ­ها مي­باشد.

پوشش­های پودری به طور کلی به پوشش­هایی گفته می­شود که از مخلوط رزین­، عامل شبکه­ای کننده، پیگمنت­ها و سایر افزودنی­ها به­دست می­آیند. همچنین برای تولید این پوشش­ها ابتدا مواد اولیه به صورت مذاب با یکدیگر مخلوط می­شوند و پس از سرد شدن مذاب حاصل، ذرات طی دو مرحله به ذراتی با اندازه­ی بین 10 تا 100 میکرون تبدیل می­شوند. مقاومت عالي این پوشش­ها در برابر خوردگي توسط مواد شیمیایی، سايش، خراشیدگی، پوسته شدن و ماندگاري بسيار مناسب جلا از ويژگي­هاي رنگ­هاي پودري مي­باشد. بسياري از توليدكنندگان به دليل تنوع و صرفه‌جویی كه در هزينه مواد و انرژي در پوشش­هاي پودري دارد از اين پوشش­ها استفاده مي­كنند. در سال‌های گذشته به دلیل مزایای بسیار متنوع این رنگ­ها، استفاده از این نوع رنگ­ها رو به افزایش بوده است و در حال حاضر نیز با سرعت قابل‌توجهی در حال افزایش می‌باشد. در این کتاب سعی بر آن شده است تا با تکیه بر موارد تجربی به‌دست‌آمده در طول چند سال کار با انواع رنگ­ها به مباحث علمی آن نیز پرداخته شود. "

شایان ذکر است این کتاب در هفت فصل، 200 صفحه و در تیراژ 500 نسخه و به قیمت 160 هزار ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.