logo logo
ارسال شده در تاریخ 2019/12/2 - ساعت 8:55 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

چاپ کتاب " نظريه سبد سرمايه‌گذاري و تحليل‌هاي مالي "توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " نظريه سبد سرمايه‌گذاري و تحليل‌هاي مالي " تألیف رابرت الن هیل و با ترجمه " دکتر الهام ثابتی صالح و دکتر علی محمد کیمیاگری"، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

  " کتاب حاضر ترجمه‌اي است از کتابي معتبر در حوزه تجزيه و تحليل سبد سهام که به زباني بسيار ساده بيان شده است. از آن جا که نخستين بار گرايش کارشناسي ارشد "مهندسي مالي" توسط دانشکده مهندسي صنايع و مديريت سيستم‌هاي دانشگاه صنعتي اميرکبير معرفي و ارائه شد، منابع فارسي اين حوزه علي‌الخصوص منابع درسي آن در ايران، مانند ساير حوزه‌ها غني نيست. لذا مترجمين که خود از دانش‌آموختگان و اساتيد اين دانشگاه هستند بار ديگر قدم به پيش نهاده و اقدام به ترجمه اين کتاب در حوزه مالي نموده‌اند که قطعاً مورد نياز دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر کشور خواهد بود. کتاب پيش رو عليرغم جامعيت موضوع، به طرح مباحث تخصصي به صورت خلاصه و با زباني ساده پرداخته است و مدل‌هاي اوليه و توسعه يافته قيمت‌گذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي را تشريح نموده است. مؤلف کتاب "نظريه سبد سرمايه‌گذاري و تحليل‌هاي مالي"، رابرت الن هيل، در حوزه‌هاي مختلفي مانند تدريس در دانشگاه، تحقيق و پژوهش، تأليف کتب، ارائه مشاوره، تدوين و توسعه برنامه‌هاي درسي و ... فعاليت مي‌نمايد. آلن عضو گروه اعتبارسنجي آموزش کشور انگلستان است. او همچنين ممتحن و سخنران دوره‌هاي مالي برگزار شده براي مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد در انگلستان و ساير کشورهاست.  با توسعه تقاضا براي آموزش الکترونيک، تمرکز مؤلف نيز بر ارائه مجموعه کتب درسي الکترونيکي در حوزه مهندسي معطوف شده است. اين کتاب به راحتي مي‌تواند در سيلابس دروس مديريت سبد سرمايه‌گذاري مقطع کارشناسي ارشد مهندسي مالي قرار گرفته و بسيار مفيد و سودمند واقع شود. نهايت تلاش مترجمان بر اين بوده است که در عين روان بودن ترجمه، کمال امانتداري نسبت به متن اصلي رعايت شود. واژگان فارسي معادل متن اصلي نيز از لغت‌نامه مرکز نشر دانشگاهي انتخاب شده است."

شایان ذکر است این کتاب در هشت فصل، 112صفحه و به قیمت 170 هزار ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.