logo logo
ارسال شده در تاریخ 2024/10/14 - ساعت 12:33 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

چاپ کتاب "فیزیولوژی در مهندسی پزشکی" در انتشارات جهاد دانشگاهی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب "فیزیولوژی در مهندسی پزشکی" تالیف حمید کشوری و شیوا اسبری، با نوبت چاپ نهم توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

"فیزیولوژی یا دانش شناخت عملکرد اعضای بدن، از جمله علومی است که فراگیری آن برای کلیه رشته های علوم پزشکی از ضروریات می باشد، بلکه می تواند به وضوح دانایی و توانایی مهندسین پزشکی در گرایش های مختلف را برای بهبودعملکرد خود یاری رساند. بدون شک عدم آگاهی کامل مهندسین پزشکی از دانش و علم فیزیولوژی، آنان را نه تنها در بینش صحیح حوزه کاری خود دچار مشکل خواهد کرد، بلکه عملا نخواهند توانست از یک طرف در ارائه ابداعات و ابتکارات و از طرف دیگر در ارائه طرح و نقشه خویش درست عمل نمایند. از این گذشته متقابلا مهندسین پزشکی بسیاری از مسائل و سوالات لاینحل سنتی در فیزیولوژی را با محاسبات و پاسخ های دقیق خود و با استفاده از ابزار مهندسی حل کرده اند.

بگونه ای که نمود پیدا اینگونه همکاری هایمتقابل در ضمن ارتقاء علم فیزیولوژی توانسته است به راحتی پنجره جدیدی را به روی مهندسی پزشکی بگشاید. بر این اساس است که فیزیولوژی در دروش رشته مندسی پزشکی در قریب به اتفاقددانشگاهخ هی معتبر دنیا جایگاه ویژه ای داشته است. در این میان بعضی از گرایش های مهندسی پزشکی مانند مهندسی بافت بدون علم فیزیولوژی عملا شاهد هیچ کارآیی و موفقیتی نخواهد بود.این کتاب در ضمن آنکه عمدتا به موضوعات مورد نیاز مهندسین پرداخته، سعی نموده تا همین ها را نیز با نگاهی حتی المقدور جامع و فراگیر از زاویه دید رشته مهندسی به علم فیزیولوژی ببیند. به همین جهت است که برای گرایش های مختلف این رشته، مطالبی ویژه نیز دز جایگاهی جداگانه اختصاص یافته است. به صثورتی که تکمیل کننده مبحث اصل در متن کتاب باشد. با این همه مسلم است این حجم کتاب، نمی تواند جوابگوی کاملی به دانش ها و پژوهش هایی باشد که در یک حوزه اختصاصی در مرزهای دانش سیر می کنند. بدیهی است نیاز این چنینی را کتاب های کاملتر و مرجع فیزیولوژی برطرف خواهند کرد، در حالی که احساس این نیاز مدیون همین کتاب خواهد بود."

شایان ذکر است این کتاب در 514 صفحه، در 2 بخش، 12 فصل و با قیمت 350  هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.


روش های خرید

حضوری: تهران، خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه، فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر
فروشگاه اینترنتی: http://jdamirkabir.ac.ir/shop

تلفن تماس: ۶۴۵۴۲۳۲۶ ـ ۰۲۱