به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب "تحول استراتژیک دیجیتال برای صنایع آب" تالیف الیور گریوسون، تیموتی هالووی و بروس آر جانسون، ترجمه پزمان تیموری و محمد عنایتی نجف آبادی با نوبت چاپ اول توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.
در پیشگفتار این کتاب آمده است:
"نیاز مبرم به حلوفصل چالشهای جهانی در بخش آب، بطور پیوسته در حال تبدیلشدن به یک نیروی محرک و پیشران برای تحول دیجیتال میباشد. علاوه بر تغییرات سریع جمعیتی، شدتگرفتن و افزایش طولمدت بروز بلایای طبیعی، فرسودهشدن و افزایش طولعمر زیرساختها و همچنین پیدایش و ظهور ناگهانی تهدیدات جدید پیشروی بهداشت و سلامت جامعه، همگی سبب افزایش فشار بر روی شرکتهای خدمات آب و فاضلاب، بدنههای تنظیمگری و نیز دولتها در جهان شدهاند. در مواجهه با همهگیری کووید 19، شرکتهای خدمات آب و فاضلاب مجبور بودند جهت حفظ ارتباطات با مشتریان و کارمندان و نیز پایش و کنترل تجهیزات و چیزهای ضروری، راهحلهای دیجیتال را با شتاب بیشتری اعمال نمایند. علیرغم ماهیت و طبیعت ناخوشایند رخدادهای یادشده، فرصتی برایمان فراهم شده تا مزایای دیجیتالینمودن را کاملا مدنظر قرار دهیم.
از دیدگاه انجمن بینالمللی آب (IWA یا International Water Association)، امروزه بشر با سرعت بسیار تاثیرگذاری شاهد پیشرفت و رشد تحول دیجیتال است. بنابراین، برای کمک به نوآوریهای دارای تاثیر کاتالیستی و نیز مدیریت هوشمندتر آب، جای بسی خرسندی است تا بهرهگیری از تجارب جمعی و دانش کارشناسی اعضای خود را به منظور ترغیب و تشویق شما جهت بومیکردن این اقدامات و نیز پیشبینی و لحاظنمودن دیجیتالینمودن بر اساس آنچه که از دیدگاه شما معنا و مفهوم پیدا میکند، به اشتراک بگذاریم.
این کتاب مجموعهایی از متون و نوشتجات منتشرشده ذیل گزارشهای جامع برنامهی " آب دیجیتال انجمن بینالمللی آب " میباشد. در زمان نگارش این کتاب، ما 9 مقالهی مشابه دیگر را نیز منتشر نمودهایم که همگی توسط کارشناسان و اعضای مختلف انجمن ما به رشتهی تحریر درآمدهاند. این کتاب نگرشی در مورد برخی از بهترین اعمال و روشهای پیریزیشده جهت دیجیتالینمودن، تلفیق تحقیقات دانشگاهی و کاربریهای صنعتی و نیز ارائهی مطالعات موردی مربوط به بکارگیری موفقیتآمیز این روشها و اقدامات را ارائه مینماید. لذا قصد داریم این کتاب را تبدیل به یک راهنما برای شرکتهای خدمات آب و فاضلاب، مدیران آب، مسئولین و کارگزاران بخش آب و همچنین کلیهی کسانی که علاقمند به طی طریق در مسیر تحول دیجیتال یا اصطلاحا " سفر دیجیتال" هستند، نمائیم.
برنامهی آب دیجیتال (Digital Water) در انجمن بینالمللی آب، زیربنای کارها و تجارب شرکتهای خدمات آب، شرکتهای نرمافزاری و تکنولوژی، تنظیمگران و نیز محققین دستاندرکار در تحول دیجیتال بخش آب میباشد. انجمن بینالمللی آب به تلاش برای حفظ فضا جهت دستاندرکاران و کارشناسان اعم از آنهائی که از قبل با دیجیتالینمودن آب کار کردهاند و یا کسانی که جدیدا به دیجیتالینمودن آب مبادرت مینمایند، ادامه میدهد تا بدینوسیله این افراد بتوانند ضمن به اشتراکگذاری آنها، از یکدیگر چیزهای جدید یاد بگیرند، به همدیگر الهام ببخشند و در نهایت بخش آب را بخوبی توسعه و رشد دهند. بنابراین، این کتاب بطور مستقیم و کامل با اهداف و استراتژیهای انجمن بینالمللی آب، متناسب و جفتوجور است.
ما در انجمن بینالمللی آب، به واسطهی استفاده از سرچشمهی عمیق مهارت و چیرگی اعضای خود، در بستری جهانی به هدایت و راهبری آب دیجیتال ادامه میدهیم. در این دوره و زمانه، فقط با به اشتراکگذاشتن دانش جمعی و ارتقای همکاری میتوانیم از بهبود جاری و در حال پیشرفت در بخش آب اطمینان حاصل نمائیم."
شایان ذکر است این کتاب در 216 صفحه، 5 فصل و با قیمت 180 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.
روش های خرید
حضوری: تهران، خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه، فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر
فروشگاه اینترنتی: http://jdamirkabir.ac.ir/shop
تلفن تماس: ۶۴۵۴۲۳۲۶ ـ ۰۲۱