logo logo
ارسال شده در تاریخ 2020/2/19 - ساعت 8:42 ارسال شده در دسته اخبار عمومی

وزیر نفت تاکید کرد: حمایت از جهاددانشگاهی برای تحول در حرکت تکنولوژیک کشور/ پیوند ادامه‌دار صنعت نفت با این نهاد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت، پیش‌ازظهر امروز (سه‌شنبه، 29 بهمن‌ماه) در آیین امضای قرارداد (B.O.O) واحد فرآورش پیش‌ساخته (Skid Mounted) در میدان نفتی مشترک آزادگان جنوبی بین جهاددانشگاهی و شرکت مهندسی و توسعه‌ی نفت با بیان این‌که کار ساخت مته از اقدامات بسیار خوبی است که با تلاش جهاددانشگاهی در حال نتیجه دادن است، افزود: مته یکی از کالاهای مصرفی است و در سال به تعداد زیادی مته نیاز داریم و در این راستا حتی اگر تحریم نباشیم نیز باید اقداماتی انجام شود تا مته‌های مورد نیاز را از داخل کشور تامین کنیم.
وی اظهار کرد: ما موظف هستیم تا برای مردم این سرزمین کار شرافت‌مندانه انجام دهیم و مهم‌تر از همه این‌که برای نیروی روبه‌رشد توانمند و تحصیل‌کرده‌ی کشور کار درست کنیم تا از کار خود لذت ببرند و راضی باشند که اگر این‌گونه باشد، کشور توسعه پیدا می‌کند.
مهندس زنگنه عنوان کرد: آن‌چه که به دنبال آن هستیم، توسعه‌ی هرروزه و سربلندی ایران است؛ این‌که ایران کشور اول منطقه باشد، شعار نیست، این یک خواست و انتظار ملی از مسوولان و حاکمیت است.
وزیر نفت تصریح کرد: قدرت یک ملت در مدیریت است و باید این مدیریت روی مباحث فناوری، علمی و اقتصادی اثر گذارد.
وی با اشاره به این‌که ما صنعت نفت را داریم و خدمات و تولیدات صنعت نفت باید به داخل پیوند داشته باشد، ادامه داد: در بسیاری از بخش‌ها به فناوری نیازمند هستیم و فقط محصولات و مصنوعات نیست و خیلی از آن‌ها در بخش‌های نرم‌افزاری است؛ پیوند خوبی میان صنعت و دانشگاه اتفاق افتاده است، اما ایده‌آل نیست.
مهندس زنگنه ادامه داد: دانشگاه و صنعت نفت با یک‌دیگر رفیق شده‌اند و این دستاورد خوبی است. در این زمینه می‌توان گفت که جهاددانشگاهی بالاخره در صنعت نفت پذیرفته شده است و این را قدر بدانید؛ ما هم قدر می‌دانیم. این نهاد با این صنعت پیوند خورد. قرارداد مته‌های حفاری خیلی بزرگ نیست؛ اما برای جهاددانشگاهی خوب است و قابل توسعه می‌باشد.
وزیر نفت خاطرنشان کرد: صنعت نفت می‌تواند با تعریف و تقاضای پروژه‌ها، پرچمدار توسعه‌ی صنعتی کشور شود، چون تقاضا و پول دارد.
وی با تشکر و قدردانی از جهاددانشگاهی و بیان این‌که در سال، درخواست خدمات و کالا برای صنعت نفت زیاد است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی باید کار خود را با شادابی و نشاط ادامه دهد. ما هم از شما در پروژه‌های پژوهشی و هم در پروژه‌های تجهیزاتی و تاسیساتی حمایت می‌کنیم، زیرا این کار می‌تواند حرکت تکنولوژیک کشور را متحول کند.