logo logo
ارسال شده در تاریخ 2018/8/28 - ساعت 17:11 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

مهمترین عامل پویایی دانشگاه فعالیت انجمن‌های علمی است

به گزارش دفتر ایسنا دانشگاه امیرکبیر در مصاحبه با آقای مهندس یوسفی خواه مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایشان با اشاره به مهمترین فعالیت‌های این حوزه، گفت: من از سال ۹۳ در این بخش شروع به فعالیت نمودم. وظیفه‌ی اصلی ما ارائه خدمات رفاهی، به دانشجویان در زمینه‌ تغذیه، خوابگاه و رفاه می‌باشد. همچنین ما به مسایل ورزشی و فعالیت انجمن‌های پژوهشی نیز، کمک می‌کنیم.

وی در حوزه فعالیت‌های انجام شده پیرامون تغذیه گفت: در سال ۹۴، در حوزه‌ تغذیه، رتبه‌ اول آشپزخانه را از وزارت علوم دریافت کردیم. در سال ۹۵ کافه رستوران امیرکبیر را برای ارائه‌ میان وعده به دانشجویان، افتتاح نمودیم و سال گذشته رستوران‌های آزاد را نیز احداث کردیم که دسترسی دانشجویان به غذاهای متنوع بیشتر شود. ما با احداث سالن پذیرایی ترنج و افزودن فضای جدید به آن، محدودیت سلف‌هایمان را برطرف کردیم و کیفیت غذاهای‌مان را نیز بهبود دادیم.

مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از آنجا که دانشگاه ما در مرکز شهر قرار دارد و فضای کمی در اختیار داریم، اکثر خوابگاه‌های ما فرسوده شده بود. لذا در ۳ سال اخیر توجه ویژه‌ای را به بازسازی کامل خوابگاه‌ها اختصاص دادیم و در این راه، با مشارکت بنیاد قلم‌چی خوابگاه‌هایی برای دانشگاه صنعتی امیرکبیر احداث شد. همچنین خوابگاهی نیز توسط آقای مهندس رفتاری که از خیرین ارجمند می‌باشند، در حال احداث است که امیدواریم برای بهمن ماه سال جاری، افتتاح گردد.

وی ادامه داد: ما در سال تحصیلی پیش رو تصمیم داریم که ظرفیت خوابگاه‌های‌مان را دو برابر کنیم و در مورد خوابگاه‌های متاهلی نیز سعی ما بر این است که دو سوم از نیازهایمان را برطرف نماییم.

مهندس یوسفی‌خواه در مورد فعالیت‌های صندوق ‌رفاه نیز گفت: صندوق ‌رفاه وزارت علوم، علاوه بر اعطای وام دانشجویی، رتبه‌بندی خوابگاه‌ها را نیز انجام می‌دهند که در این رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر ارتقا یافته‌اند.

یوسفی خواه، مهمترین عامل پویایی دانشگاه را فعالیت انجمن‌های علمی دانست و ضمن یادآوری اهمیت ورزش بر سلامتی دانشجویان گفت: ما در سال‌های ۹۵ و ۹۶ دو سالن مجزای بدنسازی، مخصوص آقایان و بانوان راه‌اندازی کردیم و امیدواریم که استخر دانشگاه نیز که بودجه‌ آن را خیّر گرامی، آقای دکتر ثمری پذیرفتند به بهره‌برداری کامل برسد. این امکانات سبب شده است که تیم‌های دانشجویی ورزشی این دانشگاه نیز در سال‌های اخیر و در المپیادهای ورزشی موفقیت‌های خوبی را کسب کنند.

مهندس یوسفی‌خواه تاکید کرد: داشتن دید همه جانبه نسبت به کلیه مسایل امور دانشجویی، مهمترین عامل برای رفع موانع و مشکلات است و به ما کمک می‌کند که در نهایت، به نتیجه‌ مطلوب نزدیک شویم.