logo logo
ارسال شده در تاریخ 2015/12/19 - ساعت 13:00 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

مناظرات دانشجویی دانشجویان را برای ورود به عرصه‌های بزرگتر آماده می‌کند

رییس جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر با اشاره به برگزاری مناظرات دانشجویی گفت: مناظرات فضایی را ایجاد می‌کند که این فضا دانشجویان را برای ورود به عرصه‌های بزرگتر آماده می‌کند.

به گزارش خبرنگار آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مهدی ورسه‌ای در مراسم افتتاحیه مرحله نهایی چهارمین مناظرات دانشجویی با تاکید بر اینکه مناظره مانند مسابقه نیست که تیم برنده و بازنده داشته باشد، گفت: مناظره فرصتی برای یادگیری، با هم بودن صحبت با یکدیگر در عین کنترل فضا و رعایت بحث‌های اخلاقی است.

وی ادامه داد: مناظره تمرینی برای ورود به عرصه‌های بالاتر و فرصت‌های سیاسی است. همچنین در بنیان خانواده و عرصه‌های سیاسی نیاز به گفت‌وگو وجود دارد و این مناظرات فضا را ایجاد می‌کند که این آمادگی در دانشجویان برای ورود به عرصه‌های بزرگتر فراهم شود.

رییس جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر در پایان گفت: از مناظرات سعه‌صدر، روابط دوستانه و اخلاق حرفه‌ای و چگونگی پذیرش نظر مخالف با حفظ شئونات را یاد می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم اعضای ۱۲ تیم راه یافته به مرحله کشوری، شامل تیم‌های: «فراست» و «عبارت» از دانشگاه تهران، «جیم» از دانشگاه‌ امام صادق (ع)، «E» و «اندیشه» از دانشگاه فردوسی مشهد، «جامعه اسلامی» از دانشگاه تبریز، «پردیس الزهرا» از دانشگاه فرهنگیان، «جنبش اخا» از دانشگاه ایلام، «راشین» و «میلاد» از دانشگاه اراک، «اتاق آسمان» از دانشگاه قزوین» و «دانشگاه اصفهان» از دانشگاه اصفهان به معرفی خود پرداختند.

در ادامه این مراسم قوانین و مقرارات مرحله پایانی مسابقات ملی مناظره دانشجویی به شرکت کنندگان یادآوری شد و پس از آن نیز مرامنامه مسابقات قرائت گردید.

 

یادآور می‌شود، مرحله کشوری مسابقات مناظره دانشجویی از امروز شنبه تا دوشنبه در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار می‌گردد.