logo logo
ارسال شده در تاریخ 2016/5/3 - ساعت 11:39 ارسال شده در دسته اخبار عمومی

رونمایی از11 عنوان کتاب انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

لینک تصاویر رونمایی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر، مراسم رونمایی از ۱۱ عنوان کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر شنبه 11 اردیبهشت با حضور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ، اساتید و دانشجویان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این مراسم دکتر مهدی ورسه ای، رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیده روز معلم و مقام استاد در خصوص فرآیند چاپ و تدوین کتاب در انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر گفت: از سال گذشته پروسه چاپ و تدوین کتاب را تغییر دادیم. این انتشارات با بیش از ۳۰ سال سابقه اولین و معتبرترین انتشارات جهاد دانشگاهی است که در کشور رتبه اول را دارد.

وی اضافه کرد: بیش از 60 عنوان کتاب در سال گذشته در انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر به چاپ رسیده که 33 عنوان کتاب های تجدید چاپ بود و 27 عنوان کتاب جدید چاپ شده است و کتاب هایی که تجدید چاپ شدند، بیش از ۱۰ بار تاکنون تجدید چاپ آنها اتفاق افتاده است.

ورسه ای ادامه داد: پس از راه اندازی خرید آنلاین مرکز انتشارات امیرکبیر، کمتر از 24 ساعت کتاب ها به دست متقاضیان می رسد و امکان ارسال این کتاب ها در کوتاهترین زمان به سراسر کشور وجود دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: هیچ کتابی در جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر بدون داوری توسط اساتید دانشگاهی چاپ نمی شود و کتاب هایی که برای چاپ ارسال می شوند ممکن است تایید صددرصد نشوند و با نظر داور اصلاحات انجام می شود و چنانچه اصلاحات زیاد بود و نظر داوران منفی باشد، چاپ کتاب منتفی می شود.

وی یادآور شد: بسیاری از اساتید دانشگاه گله مندی زیادی در خصوص زمان چاپ کتاب ها دارند، که چرا  پروسه آن طولانی است، اما در دو سال اخیر این فرآیند به دو ماه کاهش پیدا کرده است.

در ادامه این مراسم عادل تقوی، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: بخشی از فعالیت های انتشارات جهاد دانشگاهی برگزاری مراسم کتاب سال دانشجویی و تقدیر از پایان نامه های دانشجویی است که این فعالیت ها با قدمت دو دهه انجام می شود. طبق ماموریتی که به جهاد دانشگاهی داده شده این فعالیت ها با هدف تشویق دانشجویان با استعداد انجام می شود و در واقع جهاد دانشگاهی پلی میان دانشگاه و صنعت است که در بخش انتشارات، نشر وظیفه خود را انجام داده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 430 عنوان کتاب منتشر شده که 70 درصد کتاب های جدید و مابقی چاپ مجدد هستند.

تقوی اضافه کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر در حوزه فنی مهندسی به عنوان قطب انتشارات در کشور است که توانسته در این مسیر به درستی فعالیت خود را ادامه دهد.

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی از حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: از 15 تا 25 اردیبهشت که نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار می شود، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و شعب آن در 5 غرفه مجزا در خدمت دانشجویان هستند و دانشجویان می توانند از تسهیلات ویژه ای که برای فروش کتاب ها در نظر گرفته شده از جمله بن های تخفیف استفاده کنند.

در ادامه حسن غفوری فرد، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با گله مندی از پروسه چاپ کتاب در کشور گفت: متاسفانه زمان زیادی طول می کشد تا کتاب ها که اساتید به انتشارات تحویل می دهند به چاپ برسد. این که گفته می شود این زمان کاهش یافته را مشاهده نکردم، چرا که کتاب من بعد از سه ماه در نوبت، چاپ نشد و مجبور شدم آن را به دانشگاه آزاد برای چاپ ارسال کنم. خوشبختانه فرآیند چاپ کتاب در انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر در حداقل زمان و با کیفیت عالی صورت می گیرد که باید از مدیران واحد قدردانی کرد.

در ادامه مراسم کتابهای "مقدمه‏ای بر مهندسی سیستم‏های نوری" تالیف دکتر غفوری‏فرد و دکتر علی رستمی ؛ "مدیریت ایمنی در کارگاه‏های ساختمانی" تالیف دکتر عبدالله اردشیر و دکتر مهران امیری؛ "تکنیک زمانبندی شبکه‏ای و کنترل پروژه" تالیف دکتر عبدالله اردشیر، مهندس یعقوب علیپور و مهندس هادی اردشیر؛ "موجک‏ها در هوش محاسباتی" تالیف دکتر اردشیر هزارخانی و مهندس بشیر شکوه سلجوقیان؛ "معرفی و کاربرد زئولیت‏های طبیعی " تالیف دکتر مجید غلامحسینی، دکتر اردشیر هزارخانی، مهندس سید سعید قنادپور و دکتر محمد حسین داوودی؛ "آب نیروگاه توسعه" تالیف دکتر حسن رحیم زاده و دکتر حامد سرکرده؛ "اندازه‏گیری خواص مکانیکی پلاستیک‏ها" تالیف مهندس سعید نعمتی؛ "مدیریت عملیات مفاهیم و روش‏ها" تالیف دکتر داودپور؛ "ایمنی ذاتی" تالیف دکتر حمید سرخیل؛ "اصول و نظریات آزمایش‏ های فیزیکی الیاف، نخ و پارچه" تالیف و ترجمه مهندس وجیهه ملکی و دکتر ناهید انصاری؛ "پیش تغلیظ و پر عیارسازی در فراوری مواد معدنی" تالیف دکتر بهرام رضایی، رونمایی شدند و هر یک از مولفین کتاب تالیفی خود را به حضار معرفی کردند.

دکتر پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر در حوزه انتشارات گفت: جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر در حوزه فنی و مهندسی جزو اولین و برترین انتشارات در این حوزه در کشور است. و از زحمات آقایان دکتر ورسه ای و مهندس آهنگر و همکاران ایشان در حوزه نشر قدردانی کردند.

وی افزود: پیشنهاد من این است که جلسات رونمایی از کتب اساتید را باید در تمام دانشگاه ها استمرار بخشیم تا حضور این اساتید و تلاش آنها برای افکار عمومی روشن شود.

 معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: اساتید دانشگاه برای چاپ و تالیف کتابهایشان سال ها تلاش می کنند و وقت زیادی را به آن اختصاص می دهند که این تلاش ها دیده نمی شود، بنابراین با برگزاری این جلسات افکار عمومی با فعالیت این عزیزان آشنایی بیشتری پیدا می کند.

در خاتمه مهندس آهنگر معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر افزود : با همکاری اداره کل فزهنگی دانشگاه و مساعدت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه شش روزهای سه شنبه و چهارشنبه 21 و 22 اردیبهشت ماه 4 دستگاه اتوبوس جهت بازدید دانشجویان از نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب در نظر گرفته شد .

آهنگر گفت : تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در نظر گرفته شده که شامل چاپ و اهدای بن خرید کتاب و شرکت در کلاس های آموزشی مرکز آموزش جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر با تخفیف ویژه می باشد.

varsei