logo logo
ارسال شده در تاریخ 2020/5/9 - ساعت 12:40 ارسال شده در دسته اخبار عمومی

در پیام تبریک رییس جهاددانشگاهی به مناسبت نوزدهمین سال‌روز تاسیس ایسپا بیان شد؛ ایسپا؛ حلقه‌ی واسطه بین مردم و حاکمیت/ تاکید بر انعکاس صداهای خاموش

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی با صدور پیامی، ۱۸ اردیبهشت، نوزدهمین سال‌روز تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

ضمن تبریک به‌مناسبت سال‌روز تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) و آرزوی موفقیت‌های روزافزون خدمت همکاران ارجمند در معاونت فرهنگی و تشکر از زحمات و تلاش‌های مجدانه‌ی آنان، مفهوم «افکار عمومی» به‌عنوان نیرویی قدرتمند و پنهان در درون و متن جامعه، دیرزمانی است که هم‌سنگ مفاهیمی چون «دموکراسی»، «شهروندی» و «جامعه‌ی مدنی» وجود دارد و مورد توجه اندیشمندان و سیاست‌مداران می‌باشد.

بدون شک در دنیای امروز، نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی به‌عنوان ابزار و شیوه‌هایی شناخته می‌شود که نبض جامعه و تغییر و تحولات افکار عمومی را منعکس می‌کند؛ به بیان دیگر استفاده از تحقیقات افکار عمومی و نظرسنجی در جهان و در جامعه ما بسیار فراگیر و گسترده شده است و می‌توان آن را به‌مثابه‌ی ابزاری تاثیرگذار در جهت بازخورد عمومی، انعکاس تمام‌نمای نظر مردم و نیز فرآیند سیاست‌گذاری عمومی و اجتماعی قلمداد نمود.

با وجود مسایل و مشکلاتی که در حوزه‌ی نظرسنجی در کشور وجود دارد، خوشبختانه امروزه در کشور ما به نظرسنجی و تحقیقات افکار عمومی از سوی اصحاب رسانه، نخبگان و افراد دانشگاهی و حتی سیاست‌مداران روی خوش نشان داده شده و نظرسنجی در مسیر و مدار تعالی و پیشرفت حرکت نموده و فرآیند تکاملی را طی می‌کند. باید متذکر شد سهم و نقش مراکز و موسسات نظرسنجی در این میان نقش بی‌بدیل و با اهمیتی است. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با 19 سال سابقه‌ی کار نظرسنجی و پیمایش در کشور به‌عنوان یکی از مراکز مهم و تاثیرگذار در عرصه‌ی توسعه‌ی گفتمان افکار عمومی و حلقه‌ی واسطه بین مردم و حاکمیت شناخته می‌شود.

ضمن گرامی‌داشت نوزدهمین سالگرد تاسیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، از زحمات و تلاش‌های مجموعه‌ی ایسپا در طول 19 سال گذشته که نشأت‌گرفته از روحیه‌ی جهادی، مردم‌سالاری دینی و  باور انقلابی و نیز متکی بر دانش، مهارت و تخصص است، مجددا قدردانی می‌کنم و بر تعهد و پایبندی مجموعه‌ی ایسپا در انجام رسالت حرفه‌ای و علمی خویش، رعایت اصل شفافیت و صداقت در تولید و انتشار داده‌ها و اطلاعات، بی‌طرفی در بیان آرای عمومی و نیز انعکاس بدون واسطه‌ی صداهای خاموش تاکید دارم.