logo logo
ارسال شده در تاریخ 2021/2/9 - ساعت 17:14 ارسال شده در دسته اخبار عمومی

بیانیه جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله ۲۲ بهمن/ تاکید بر به‌کارگیری همه اندوخته جهادی برای اعتلا و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، متن بیانیه جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله 22 بهمن، چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

22 بهمن‌ماه سالروز پیروزیِ انقلابی است که روحِ آن اسلام، بطنِ شعارهایش کرامت و خلیفه‌اللهی انسان و رهبر و مردم، بازوانِ قدرتمند آنند؛ تا بانگ و باورِ وحیانی الله‌اکبر، به میوه عدل و پیشوایی مستضعفان و سعادتمندی بشر، به ثمر بنشیند. 

این رستاخیز بزرگ استکبارستیزی در طول حیات خود به‌واسطه فداکاری‌ها، ایثار و جان‌فشانی‌های مردمی زنده شده از برکت اسلام، آن‌چنان رحمت الهی و امدادهای غیبی را جلب نمود که در میادین سخت دشمنی‌ها و آزمون‌های دشوار در برابر چشمان حیرت‌زده جهانیان، سربلند بیرون آمد.

آری «جمهوری اسلامی، حَرَم است و این حَرَم اگر ماند، دیگر حَرَم ها می‌مانند». این حرکت عظیم و این اراده مصمم، مادامی‌که ایمان، مقاومت، اخلاص و عمل در آن جریان داشته باشد، از گزند آفات، مصون و روزبه‌روز به آرمان‌های والایش نزدیک‌تر خواهد شد. 

امروز باوجود سختی‌ها در کشور، معجزه استقلال‌خواهی، عزت طلبی و خودباوری برآمده از تفکر انقلابی، روزهای روشن آینده را نوید می‌دهد. اراده ملت و به‌ویژه جوانان متعهد، مبتکر و نخبه ایران اسلامی، تیغِ تحریم و تهدید را کُند کرده و دشمن، خود مدت‌هاست که از سلاح نامطمئن اش، ناامید و در آزمون‌وخطای پروژه‌های نفوذ و تحریف و انکار، غوطه‌ور شده است. 

این روزها اجزای نرم‌افزار پیشرفت انقلاب اسلامی به دست جوانان و حرکت‌های علمی آنان در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بیش‌ازپیش در مرحله تکامل و پوست‌اندازی قرار دارد.

مکتب مقاومت به‌سرعت به حوزه‌های فناوری تسرّی یافته و تولید و رفع نیازها به کمک فرهنگ و مدیریت جهادی، به سکّه رایج در کشور مبدل شده است. 

همه این رخدادها به‌عنوان بهترین بهانه برای گرامیداشت و جشن یوم‌الله 22 بهمن‌ماه به‌عنوان نقطه عطف تحقق حاکمیت مردم ایران بر سرنوشت خود بر مبنای تعالیم انسان‌ساز اسلام، درعین‌حال همواره، تعهدآور و تکلیف ساز است. 

در این رابطه باید تجربه 42 ساله انقلاب اسلامی ایران، توصیه‌های امام راحل (ره) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب به‌خوبی ملاک عمل قرار گیرد به‌طوری‌که اعتماد عمومی در پی عمل خالص، حفظ و تقویت گردد. 

کشور، همان‌گونه که اقتدار خود را در عرصه‌های مختلف دفاعی، علمی، امنیتی و تأثیرگذاری منطقه‌ای نشان داده، باید متناسب با آن‌ها اقتصاد دانش‌بنیان، توسعه محصولات فرهنگی و دستیابی به الگوی رسانه‌ای را به‌طور جد در دستور کار قرار دهد. 

این مهم، با ظرفیت‌های آشکار و پنهان و استعدادهای فراوان در کشور و نیز وجود سند ارزشمند فقه سیاسی یعنی بیانیه گام دوم انقلاب، کاملاً قابل حصول و در دسترس خواهد بود. 

اعضای نهاد انقلابی جهاددانشگاهی به‌عنوان یکی از اجزای این حرکت بزرگ و تاریخی، ضمن گرامیداشت فرارسیدن یوم‌الله 22 بهمن به‌عنوان نقطه اوج فجر آفرینی ملت شهیدپرور ایران اسلامی، اعلام می‌کنند کماکان همه توان و اندوخته جهادی خود را برای اعتلا و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به‌کارگیرند.