logo logo
ارسال شده در تاریخ 2018/11/26 - ساعت 8:32 ارسال شده در دسته اخبار عمومی

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور در دانشگاه امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، مهدی ورسه ای- رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر- از برگزاری کرسی تلاوت و تدبر با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد.

او  با اشاره به حضور گسترده اساتید، کارکنان و دانشجویان در این مراسم گفت: در راستای طرح هماهنگ تلاوت و تدبر سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، از مفسر بزرگ قرآن کریم، استاد قرائتی دعوت به عمل آمد و ایشان با توجه به ایام آغاز امامت امام زمان (عج) به طرح موضوعات و شبهاتی در این رابطه پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام قرائتی  پیرامون ضرورت وجود امام عصر (عج) ضمن اشاره به آیه 101سوره آل عمران اظهار کرد: شرط گرایش مردم به ایمان همواره وجود کتاب خدا و پیامبر(ص)در بین آن هاست. به همین دلیل هم در زمان عدم وجود پیامبر(ص) در هر عصری، حتما می بایست امامی معصوم(ع) در بین مردم وجود داشته باشد تا دو عنصر ضروری برای هدایت مردم به سوی ایمان وجود داشته باشد.

استاد قرائتی با اشاره به داستانی از حضرت عزیر (ع)، خاطر نشان کرد: همان طور که غذا و نوشیدنی حضرت عزیر (ع) صد سال به اذن خداوند، بدون تغییر و دست نخورده باقی می ماند، قطعا طولانی شدن عمر امام عصر (عج) نیز امری میسور خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به انواع رابطه مردم با امام زمان (عج) پرداخت و گفت: راه ارتباط با امام زمان در زمان غیبت ایشان، طبق فرموده خودشان مراجعه به فقیه بی هوس می باشد و همچنین نوع ارتباط اقتصادی با امام زمان (عج) از طریق پرداخت خمس است.

در ادامه مهدی ورسه ای  با اشاره به بیانات استاد قرائتی ادامه داد: در این جلسه استاد قرائتی با ارائه ای شنیدنی  و بیان تمثیلات منحصر به فرد به ارائه مطالب قرآنی و اخلاقی پرداختند که استقبال بسیار خوب دانشگاهیان را به همراه داشت.

شایان ذکر است علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی این مراسم می توانند به کانال رسمی اطلاع رسانی برنامه های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به آدرس@jd_aut مراجعه نمایند.


انتهای پیام/