logo logo
ارسال شده در تاریخ 2020/12/26 - ساعت 13:01 ارسال شده در دسته اخبار عمومی

برگزاری همایش سردار سلیمانی در ۱۳ دی تا اجرای ۳۰ برنامه در سراسر کشور توسط جهاددانشگاهی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، نشست خبری رویداد ملی- دانشجویی بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز 6 دی ماه در سالن سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با حضور دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و مهدی عباسی رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار شد.

 

استفاده جهاددانشگاهی از ظرفیت دانشجویان در جهت تبیین ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی

دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاددانشگاهی در این نشست خبری اظهار کرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در طول سالیان مختلف به بحث مفاخر ملی، دینی و مذهبی اهتمام داشته و تلاش کرده به فراخور ظرفیت‌هایی که داشته برنامه‌هایی را در این حیطه تعریف و تدوین کند. سال گذشته و در پی شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شورای سیاستگذاری در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی تشکیل و تاکید شد که می‌توان از ظرفیت دانشجویی در جهت تبیین ابعاد مختلف شخصیتی ایشان بهره‌مند شد.

وی با بیان این که این رویداد در دو بخش علمی ـ پژوهشی و ادبی ـ هنری تعریف شده است، افزود: هدف ما از برگزاری این رویداد معرفی صحیح ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی و استفاده از فضای هنری در این رابطه است که دانشجویان می توانند در آن نقش مهمی داشته باشند.

دکتر علیزاده با تاکید بر این که پس از برگزاری رویداد آسیب شناسی نیز انجام خواهد شد، ادامه داد: در برگزاری رویداد، فضای مجازی امکان استفاده از اساتیدی را که حضورشان در برنامه ممکن نیست را فراهم کرده است.

معاون فرهنگی جهادانشگاهی تصریح کرد: با معرفی درست سردار سلیمانی که متعلق به ایرانیان است می توانیم شاهد تاثیر آن در زندگی دانشجویان باشیم.

وی بیان کرد: برای استفاده از ابعاد هنری در معرفی شخصیت‌های ملی، دینی و مذهبی چه هنر مکتوب و چه نمایش باید طرفیت‌های موجود را دخیل کرد.

 

ارایه 30 مقاله در این رویداد

در ادامه مهدی عباسی رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی اظهار کرد: با توجه به این‌که مخاطب این برنامه دانشگاهیان هستند، این مجموعه برنامه را در دو بعد اصلی علمی ـ پژوهشی و فرهنگی ـ ترویجی برنامه‌ریزی کرد. برنامه اول ما همایش علمی دانشجویی است که با حضور تعدادی از مسوولان فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و سخنرانی و ارایه مقاله 10 دانشجوی ایرانی و خارجی در 13 دی ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که برنامه از شهادت تا اربعین سردار سلیمانی با مجموعه متنوع و گسترده‌ای از برنامه‌های فرهنگی، علمی، هنری و ادبی پوشش داده خواهد شد، افزود: در واقع همایش علمی ـ دانشجویی 13دی ماه به نوعی شروع رسمی برنامه‌های متعددی است که ذیل عنوان رویداد ملی ـ دانشجویی بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و این برنامه‌ها تا اربعین سردار سلیمانی که در واقع مصادف است با ایام دهه فجر و در واقع 21 بهمن ماه ادامه خواهد یافت.

عباسی ادامه داد: همایش علمی و پژوهشی هم که در نظر گرفته شده است 21 بهمن ماه با حضور جمعی از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد، برآورد ما این است که حدود ۳۰ مقاله در این همایش ارایه شود.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی تصریح کرد: محورهایی که شورای علمی برای همایش در نظر گرفته است شامل اهمیت گفتمان مقاومت و مولفه های آن، دکتری مقاومت، دوره مدیریتی و اجرایی سردار سلیمانی، اسطوره شناسی مقاومت، گفتمان هویت و مقاومت سازی، محبوبیت و مقبولیت الگوی سبک زندگی سردار سلیمانی، نقش سردار سلیمانی در مواجهه با مدیریت و طرح‌های منازعات منطقه‌ای، وصیت نامه سردار سلیمانی، مبانی انسان شناختی، جامعه شناختی و هستی شناسی مکتب مقاومت می‌شود.

وی بیان کرد: فراخوان آثار ادبی و هنری این رویداد در 4 بخش دسته‌بندی شده است. شعر و داستان کوتاه، طراحی و نقاشی و عکاسی و تولیدات فضای مجازی.

عباسی در پایان گفت: تلاش کرده‌ایم مجموعه‌ی واحدهای جهاددانشگاهی در سراسر کشور با محوریت دبیرخانه بزرگداشت سردار سلیمانی درگیر برگزاری رویداد شوند و پیش بینی می‌شود تا پایان دهه فجر 30 برنامه در سراسر کشور برگزار شود.