logo logo
ارسال شده در تاریخ 2018/5/22 - ساعت 10:45 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

برگزاری اختتامیه مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در این باره گفت: این مسابقات با شرکت شش تیم در سالن فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

وی ادامه داد: در فینال این مسابقات که با حضور مهندس کاظمی خالدی، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی همراه بود؛ دو گروه " آزادی خواه " به عنوان موافق و گروه " پویش" به عنوان گروه مخالف پیرامون گزاره " هزینه بالای فعالیت های سیاسی در جامعه عامل اصلی بازدارنده توسعه سیاسی است " به رقابت پرداختند که در نهایت گروه " پویش" به مقام قهرمانی دست یافت و جواز حضور در مرحله ی منطقه ای را کسب نمود.

ورسه ای در پایان ضمن تشکر از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به جهت همکاری در برگزاری این مسابقات از هیئت داوران این مسابقات، آقای دکتر صراف شیرازی، خانم دکتر شریعتی نیا و آقای مهندس طباطبایی قدردانی کرد.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که با سخنرانی دکتر صراف شیرازی و مهندس کاظمی همراه بود؛ صراف ضمن قدردانی از جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر  برای اجرای این مسابقات گفت: بردن و باختن اهمیت ندارد. مسئله ی حائز اهمیت این است که تعامل وگفت و گوی اخلاق محور را فرا بگیریم.

وی افزود: یادگیری مناظره در فضایی امن و به دور از هیاهو و بی اخلاقی ضرورتی جدی در جامعه ما و بویژه برای خواص و سیاسیون می باشد و یکی از راه های فراگیری روش و منش صحیح مناظره بازگشت به آموزه های قرآن کریم و نهج البلاغه است.

صراف ادامه داد: سیره ائمه معصومین علیهم السلام از جمله امام صادق علیه السلام در بعد مناظره و جدال احسن، می تواند بهترین راهنمای همه ما در مسیر گفت و گوی سازنده، منطقی و متقن باشد.

در ادامه مراسم پایانی این مسابقات، کاظمی با اشاره به اهداف مسابقه مناظره گفت: مسابقات مناظره به دنبال فرهنگ سازی در امر گفت و گو برسر مسائل مختلف میان دانشجویان می باشد و رقابت های شکل گرفته در این بستر تنها بهانه  و انگیزه ای برای رسیدن به این هدف است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه با جهاد دانشگاهی جهت اجرای برنامه های فاخر، گفت: راه اندازی " کافه" ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یک پاتوق فرهنگی با محورهای کتابخوانی، میزگردهای گفت و گو و مانند این می تواند قالبی بدیع و جذاب را به دانشجویان علاقمند ارائه کند که دراین راستا سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز قطعا حمایت های لازم را انجام خواهد داد.

این مراسم با اهدای جوایز به تیم های برتر و تقدیر از هیئت داوران به پایان رسید؛ علاقمندان جهت تهیه فیلم این مسابقات میتوانند درخواست خود را به ادمین کانال سازمان دانشجویان امیرکبیر به آدرس @jd_aut ارسال نمایند.