logo logo
ارسال شده در تاریخ 2018/10/13 - ساعت 9:27 ارسال شده در دسته اخبار معاونت فرهنگی

اجرای طرح "خادمیاران رضوی" در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش خبرنگار دفترایسنا دانشگاه امیرکبیر، رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال تحصیلی جدید طرح خادمیاران رضوی  در قالب "  کانون مهر رضوی" از سوی معاونت فرهنگی این واحد با مشارکت نمایندگی آستان قدس رضوی در منطقه دو تهران و همچنین حمایت مدیریت امورفرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نخستین بار در این دانشگاه شروع به کار کرد.

دکتر مهدی ورسه‌ای در عین حال اظهار امیدواری کرد در قالب استقبال دانشجویان از این طرح، موجبات گسترش روحیه خدمت‌گزاری به محرومان فراهم شود.

رئیس جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر پیرامون محورهای خدمت خادمیاران در این طرح  بیان کرد: محورهای کلی ارائه‌ خدمات اعضا شامل خادمیاران علمی، خادمیاران کارآفرینی و اشتغال، خادمیاران فنی – مهندسی و اُردوهای جهادی، خادمیاران شعرا و مداحان، خادمیاران خانواده و ازدواج، خادمیاران اطعام و حمایت مالی از محرومان، خادمیاران زیارت (زیارت اولی‌ها و محرومان از زیارت)، خادمیاران ستادی و ... است که هر کدام بسته به ویژگی‌ها، تخصص و علاقمندی خادمیاران، به آن‌ها ارائه می‌شود و طبیعتا دانشجویان می‌توانند نقش پررنگ‌تری در حوزه‌های تخصصی و کارآفرینی داشته باشند.

ورسه‌ای با اشاره به برکات معنوی این طرح، پیرامون امتیازات ویژه در نظر گرفته شده برای خادمیاران در حرم امام رضا (علیه السلام) افزود: در این طرح علاقمندان و آرزومندان واجد شرایط خدمت ابتدا به عنوان خادمیار پذیرفته می‌شوند و پس از گذراندن دوره اولیه‌ می‌توانند از توفیق خدمت به زائران بارگاه رضوی در قالب شیفت های خدمتی بهرمند شوند و نحوه‌ انجام خدمت و بهره‌مندی از سایر امتیازات معنوی مانند حضور در مراسم مختلف مانند شستشوی حرم مطهر و برخورداری از خدمات مهمانسرای حضرت رضا نیز به اطلاع عزیزان خواهد رسید.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در پایان خاطر نشان کرد: دانشجویان جهت آشنایی بیشتر با این طرح می‌توانند به دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر واقع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر مراجعه کنند. همچنین از طریق عضویت در  کانال سازمان دانشجویان امیرکبیر به آدرس jd_aut@ و تماس با شماره های ۳- ۶۶۹۵۰۹۸۱ از جزئیات این طرح مطلع شوند.