کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " سلول‌هاي خورشيدي حساس شده به مواد رنگزا "  به سرپرستی نویسندگان " دکتر کمال الدین قرنجیک " توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

کتاب " سلول‌هاي خورشيدي حساس شده به مواد رنگزا" توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر انتشار یافت.

درمقدمه این کتاب آمده است:

 

 " اهمیت تولید الکتریسیته از انرژی خورشیدی، اعضای قطب علمی رنگ را بر آن داشت تا برای افزایش آگاهی جامعه دانشگاهی و صنعتی کشور کتابی تحت عنوان "سلول‌هاي خورشيدي حساس شده به مواد رنگزا " را به رشته تحریر درآورد. در این کتاب، پس از معرفی نسل­های مختلف سلول­های خورشیدی و اهمیت آنها در زندگی روزمره مردم، اجزاء مختلف بکار رفته در سلول­های خورشیدی حساس شده با مواد رنگزا شامل الکترودها، الکترولیت­ها، مواد رنگزای حساس به نور، زیرآیندها، مواد پلیمری مورد استفاده در این نوع از سلول­ها، تولید صنعتی آنها و تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی شیمیایی پرداخته شده است. سعی شده است در هر بخش مقالات علمی به ­روز و تجربیات کسب شده مورد بحث و بررسی قرار ­گیرد. این کتاب توسط اعضای قطب علمی رنگ که در مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش مستقر است و از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سهند تبریز، گیلان و مؤسسه پژوهشی علوم و فناوری رنگ و پوشش عضو دارد، تهیه شده است. این کتاب می­تواند به عنوان یک منبع مناسب برای استفاده دانشجویان، محققان و صنعتگران فعال در زمینه سلول­های خورشیدی باشد. با توجه به اینکه فناوری سلول­های خورشیدی حساس شده به مواد رنگزا دارای ماهیت بین­رشته­ای است، این کتاب برای تمام افرادی که در حوزه­های شیمی، فیزیک، رنگ، مواد و مهندسی فعالیت می­کنند قابل استفاده است. "

شایان ذکر است این کتاب در نه فصل، ۳۲۸ صفحه و در تیراژ ۲۰۰ نسخه و به قیمت ۲۲۰۰۰۰ ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.