کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " زبان تخصصی مهندسی پزشکی " تالیف حامد آقا پناه و سید رضا آل‌نبی ، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ سوم رسید.

کتاب " زبان تخصصی مهندسی پزشکی " توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ مجدد رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

  " مؤلفین کتاب جهت رفع نیازهای تشخیصی و درمانی پزشکی، دانستن اطلاعات تخصصی پزشکی را برای دانشجویان مهندسی پزشکی در هر گرایشی اجتناب ناپذیر می‌دانند و هدف اصلی رشته‌های چندگانه مهندسی پزشکی رفع نیازهای مهندسانه در زمینه‌های پزشکی می‌باشد. در بخش های ابتدایی کتاب بیشتر سعی شده تا بر مفاهیم و اصطلاحات خاص پزشکی و معانی آنها تاکید شود وبه همین دلیل در این بخش ها از توضیحات و توصیفات فارسی استفاده شده تا درک آن به عنوان ابزاری برای ارتباط بهتر و موثر تر از نظر بیان اصطلاحات، آسانتر شود. اما در بخش های انتهایی کتاب که هدف بیان متن و درک مطلب بوده، متون مربوطه به صورت اصلی و بدون توضیح فارسی ارایه شده است تا خوانندگان محترم به صورت عملی به تمرین درس بپردازند. رویکرد این کتاب از نظر سیر ورود به اصطلاحات و متون برای مهندسی پزشکی از مسیر پزشکی به مهندسی است، یعنی ابتدا اصطلاحات و نحوه ساخت آن از نظر پزشکی چه در حوزه تشخیص و چه در حوزه درمان بررسی شده و سپس رویکرد مهندسی در سه رشته اصلی یعنی بیوالکتریک، بیو مکانیک و بیومتریال به آن اضافه شده است. در بخش تشخیص و درمان این کتاب برخی مفاهیم مشترک مثل روش های تصویر برداری، ابزارهای تشخیصی ست معاینه و ... گنجانده شده و از ارجاع آن به مبحث بیوالکتریک خودداری شده تا مورد استفاده همه دانشجویان با گرایش های مختلف گردد. در بخش متون مهندسی پزشکی حتی المقدور به موضوعات مهم و اصلی هر گرایش پرداخته شده است و برای کسب توضیحات و جزییات بیشتر می توان به کتب و یا سایت های مربوطه مراجعه نمود. جهت تدریس و مطالعه این کتاب توصیه می شود که در ابتدا بخش فارسی به عنوان دستور العمل زبان تخصصی مورد مطالعه قرار گیرد و سپس با مطالعه بخش انگلیسی تمرین زبان تخصصی انجام گیرد."

شایان ذکر است این کتاب دردوازده فصل، ۲۰۰صفحه و در تیراژ۱۰۰۰ نسخه و به قیمت ۳۲۰۰۰۰ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.