کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب " انواع روش ها و مستندسازی تجربیات  اجرایی در سد سازی" تالیف مهندس محسن هدایتی فر، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

کتاب " انواع روش ها و مستندسازی تجربیات اجرایی در سد سازی" توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید

در پیشگفتار این کتاب آمده است:

  " نظر به اینکه دانش و تجربیات سازمانها در زمره مهمترین سرمایه ها و دارائی های آنها محسوب می شود، مدیریت دانش، امر مهمی است که امروزه به عنوان یکی از مباحث علمی جدید فراگیر، توجه بسیاری از مراکز علمی و سازمان های بزرگ دنیا را به خود معطوف نموده است. دانش تخصصی و تجربیات بدست آمده در پروژه ها ،  نقش بسیار مهم و کلیدی در انجام کارها و فعالیت ها در سازمان های مجری پروژه های عمرانی دارد ، از این رو توجه به این سرمایه های با ارزش در سازمان های مذکور بسیار ضرورت دارد. در موارد بسیاری مشاهده شده است که دانش و تجربه های سازمانها در فعالیت ها، نادیده گرفته شده است و در کارهای مشابه و تکراری به شیوه آزمون و خطا منابع قابل توجهی از سرمایه های ملی را از دست داده اند. بنابر این، ثبت مستمر دانش فنی و تجربیات کسب شده سازمان در پروژه­ها و حفظ و استفاده مطلوب از آنها در پروژه های بعدی از اهمیت بالایی برخوردار است و پرداختن به این امر را می توان به عنوان راه حلی برای برطرف نمودن بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در پروژه های عمرانی کشور مطرح کرد . با مدیریت دانش می توان ، از دوباره کاری ها جلوگیری کرد و فرآیند اجرای پروژه ها را بهبود بخشید و زمان و  هزینه اجرای پروژه ها را کاهش داد. در همین راستا و با توجه به فعالیت گسترده و رو به افزایش شرکت جنرال مکانیک در پروژه های مختلف و متنوع مهندسی ، پیاده سازی سیستم ثبت و بکارگیری دانش فنی و تجربیات ارزشمند پروژه های این شرکت امری بسیار ضروری است. با توجه به مطالب فوق، شرکت تلاش نموده است تا فعالیت های بخش مدیریت دانش در رابطه با هر یک از پروژه ها را  ، پیگیری و ثبت نماید.کتاب مستند سازی  انواع روش ها و تجربیات اجرایی در سد سازی ، از تولیدات مدیریت دانش شرکت جنرال مکانیک است که در بر گیرنده مطالبی در خصوص معرفی انواع سدها،  سرریزها، روشهای اجرایی و.... و همچنین مبانی طراحی و کلیات عملیات اجرایی در پروژه سد نساء ، سد قصرشیرین و سد میمه  می باشد ."

شایان ذکر است این کتاب درهفت فصل، ۳۴۴صفحه و در تیراژ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۶۰۰۰۰ریال به بازار کتاب عرضه شده است.

علاقمندان میتوانند کتاب مذکور را از طریق فروشگاه و نمایشگاه دائمی انتشارات جهاددانشگاهی امیرکبیر واقع در خیابان حافظ جنب درب اصلی دانشگاه و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات به آدرس jdamirkabir.ac.ir/shop  ؛ خریداری نمایند.