کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر کتاب " آشنايي با دانش پليمرها و اصطلاحات بنیادین " تالیف مهندس سعید نعمتی، توسط انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر منتشر شد.

کتاب " آشنايي با دانش پليمرها و اصطلاحات بنیادین " توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر به چاپ رسید.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: " کتاب آشنايي با دانش پليمرها را براي کساني به رشته­ي تحرير درآورده­ام که در مراکز علمي و تحقيقاتي، کارخانه ­ها، بازار، مراکز بازيافت و موارد مشابه مشغول فعاليت هستند تخصص آن­ها پليمر نيست ولي تماس مستقيم با اين مواد دارند و مايل­ هستند در اين زمينه به منظور ارتقاء علمي و کيفيت کار خود، مرجعي که به زبان نسبتاً ساده مطالب را تشريح کرده است در اختيار داشته باشند.

 کتاب آشنايي با دانش پليمرها از چهار بخش تشکيل شده است، در فصل اول و دوم مباحثي ساده و بنيادي از شيمي و فيزيک پليمرها شامل تعريف­ها  و اصطلاحات علمي که خواصّ پليمرها متاثر از آن­هاست ذکر شده است. فصل سوم اختصاص به معرفي هفت گروه اصلي تشکيل ­دهنده پليمرها شامل پلاستيک ­ها، چسب­ ها، رنگ­ ها، فوم ­ها، کامپوزيت ­ها، الياف و لاستيک­ ها، دارد، در هر مبحث سعي شده خصوصيات شيميايي انواع و گونه ­ها، خواصّ و کاربردهايي از آن­ها بيان شود. در فصل پاياني واژه ­نامه ­اي متشکل از ششصد و بیست لغت و اصطلاح گردآوري شده، و سعي کرده ­ام نه­ تنها به ارائه ‏ي معني آن­ها بپردازم، بلکه آن­ها را توضيح دهم، هر چند به علت کثرت فعاليت ­هاي روزمره، هنوز تکميل اين واژه نامه و شرح واژه ­ها و اصطلاحات آن ادامه دارد."

شایان ذکر است این کتاب در ۳  فصل،  ۳۵۲ صفحه  و در تیراژ  ۵۰۰  نسخه و به قیمت  ۲۲۰۰۰۰  ریال به بازارکتاب عرضه شده است.