چاپ کتاب

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، کتاب "طراحی اجزاء ماشین" در انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر  به چاپ رسید.

چاپ کتاب "طراحی اجزاء ماشین" در انتشارات جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر

به گزارش مهندس مجتبی آهنگر؛ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر کتاب طراحی اجزاء ماشین توسط آقایان دکتر یونس علیزاده (عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر) ، مهندس وحید فرتاش وند و دکتر جواد تیموری (عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز) تالیف شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: علم مهندسی مکانیک بدون شک یکی از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت جوامع مدرن امروزی در تمامی حوزه ها به خصوص در زمینه توسعه صنعتی بوده است. با وقوع انقلاب صنعتی و نیاز روز افزون به طراحی و تحلیل سیستم ها و مکانیزیم های پیچیده، مهندسی مکانیک جایگاه تعیین کننده ای پیدا کرده و تا به امروز نقش خود را روز به روز پررنگ تر کرده است.

امروزه، ایفای مسئولیت خطیر مهندسی صرفا با بهره گیری از قدرت خلاقیت برتر امکان پذیر است و مسلما تجارت غنی و قدرت تحلیل های دقیق از ابزارهای مهندسی مکانیک نوین به شمار می رود. یکی از شاخه های علم مهندسی مکانیک در این مبحث، طراحی اجزاء ماشین می باشد. طراحی اجزاء ماشین، درباره عکس العمل اجزاء مختلف یک سیستم در مقابل نیروهای وارده بحث می کند. ضمن تحلیل وضعیت قطعات تحت شرایط کاری مختلف، طراحی اجزاء ماشین، نحوه طراحی بهینه آنها را با در نظر گرفتن عواملی همچون کاهش هزینه، ارتقاء کیفیت، ضریب اطمینان بالا، حجم و شکل مناسب و ... بیان می کند.

مجموعه حاضر، ضمن ارائه مطالب جامع عمومی طراحی اجزاء ماشین، با تجدید نظر اساسی و طبق تجارب مولف طی سالیان متمادی تدریس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به نحوی تدوین شده است تا بتواند جوابگوی مسائل طراحی دانشجویان و مهندسین مکانیک باشد. در تدوین کتاب سعی بر این بوده است ضمن تحلیل و تخمین صحیح، مفاهیم پایه و روابط تئوریک طراحی به کمک مثال های متنوع و کاربردی، به خصوص با استفاده از مطالعات موردی، تحت بررسی قرار گیرند.

varsei