نهمین دوره استارتاپ تریگر ۹ در دانشگاه صنعتی شریف به کار خود پایان داد

به گزارش خبرنگار  اعزامی روابط عمومی جهاد دانشگاهی امیرکبیر، در این رویداد ۶ روزه که از شنبه ۲۰ مرداد آغاز شد. شرکت کنندگان، با حضور در کارگاه‌ها و جلسات سخنرانی با مباحث مهمی در حوزه‌ی انرژی‌های نو و تجدید پذیر و همچنین نحوه‌ی ارایه به سرمایه‌گذار و ... آشنا شدند. صاحبان ایده به مدت ۴ روز در بخش "fast meeting" در مدت ۳ دقیقه به بیان ایده‌های خود پرداختند و بالاخره، تیم‌سازی در پایان روز چهارم انجام شد.

شرکت کنندگان در روز پنجم، به بحث و تبادل نظر درباره‌ی ایده‌ی خود پرداختند و روز آخر رویداد نیز، به تکمیل فایلها، ارائه، داوری و تقدیر از برگزیدگان اختصاص یافت.

بهینه سازی مصرف انرژی، هوشمندسازی و استفاده از اینترنت اشیا در حوزه‌ی انرژی از مهم‌ترین موضوع‌هایی بود که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

علیرضا شاهی، دبیر اجرایی این رویداد در گفتگو با خبرنگار جهاد دانشگاهی امیرکبیر گفت: ((استارتاپ تریگر ۹، یک رویداد رقابتی آموزشی در حوزه‌ی انرژی بود که از ۵۴ نفر شرکت‌کننده، ۴۸ نفر در قالب ۱۵ تیم، با یکدیگر به رقابت پرداختند و این رویداد، به طور کلی، شامل چهار کارگاه آموزشی، ده سخنران و هجده منتور بود. مهم‌ترین ملاک داوران برای انتخاب نفرات برتر، نحوه‌ی ارائه‌ی مدل کسب‌وکار، داشتن یک تیم مناسب و اجرایی بودن آن ایده را شامل می‌شد. برگزیدگان علاوه بر دریافت جایزه‌ی نقدی، می‌توانند وارد شتابدهنده‌ی شریف شوند و از خدمات آن بهره‌مند گردند)).

دکتر بهنام طالبی رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار اعزامی روابط عمومی جهاد دانشگاهی امیرکبیر، درباره‌ی استارتاپ تریگر ۹ اظهار داشت: ((کار در حوزه‌ی انرژی بسیار سخت است و ما برای اجرای ایده‌های خوب باید فضای باز و بستر مناسبی را فراهم کنیم. علاوه بر تنوع ایده‌ها، ما تداخل ایده‌های مشابه را نیز داریم که باید روی موارد برتری‌ای که آنها نسبت به دیگران دارند، تمرکز کنیم و توجه ویژه‌ای به مسایل حقوقی کسب‌وکار داشته باشیم تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود)).

منتورهای حاضر در برنامه، تشکیل تیم خوب را برای موفقیت و پیشرفت کارها، لازم و ضروری دانستند و بر برگزاری این گونه رویدادها برای تعامل بیشتر دانشجویان با یکدیگر و توجه بیشتر به علوم روز، مانند استفاده از بلاک چین و اینترنت اشیا برای توسعه‌ی تکنولوژی در قالب استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان تاکید کردند.

این مراسم، با تقدیر از داوران، تیم‌های برگزیده و کادر اجرایی به پایان رسید.