مسابقه آشنایی با زندگانی میرزا تقی خان فراهانی، امیرکبیر؛

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر مصادف با بیستم دی ماه سالروز وفات مظلومانه امیرکبیر برگزار می شود: سیدعلی محمدپور از برگزاری مسابقه ای با محوریت آشنایی با زندگانی میرزا محمد تقی خان فراهانی ملقب به « امیرکبیر» همزمان با فرا رسیدن ایام وفات ایشان در بیستم دی ماه توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی این نهاد خبر داد.

مسابقه آشنایی با زندگانی میرزا تقی خان فراهانی، امیرکبیر؛

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، سیدعلی محمدپور از برگزاری مسابقه ای با محوریت آشنایی با زندگانی میرزا محمد تقی خان فراهانی ملقب به « امیرکبیر» همزمان با فرا رسیدن ایام وفات ایشان در بیستم دی ماه توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی این نهاد خبر داد.

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر گفت: شخصیت امیرکبیر، شخصیت ممتازی در تاریخ ایران زمین می باشد که توانست در مدت کوتاه سه و نیم سال صدارت در کشور ایران، منشأ خدمات و تحولای زیادی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و به ویژه علمی شود.

سیدعلی محمدپور ادامه داد: از جمله این خدمات می توان به اصلاحات اجتماعی گسترده، اصلاحات سیاسی و جلوگیری از نفوذ بیش از حد کشورهای استعمارگر در ایران، اصلاحات ساختار دربار شاهنشاهی، اصلاحات عمرانی و همچنین توسعه زمینه های فرهنگی و علمی با راه اندازی هفته نامه «وقایع اتفاقیه» و شاید از همه مهمتر تأسیس اولین دانشگاه به سبک نوین در ایران با نام «دار الفنون» اشاره کرد.

محمدپور در ادامه با اشاره به تغییر نام دانشگاه پلی تکنیک تهران به امیرکبیر خاطر نشان کرد: دانشگاهی که امیرکبیر با عنوان دارالفنون بنا نهاد به معنای پلی تکنیک می باشد و با توجه به سابقه و نوع فعالیتی که دانشگاه پلی تکنیک تهران از بدو تآسیس در سال ۱۳۰۷و در ۵ رشته مکانیک، برق، نساجی، عمران و مهندسی شیمی داشت، پس از انقلاب اسلامی نام مؤسس دارالفنون یعنی امیرکبیر بر این دانشگاه نهاده شد.

محمدپور در خصوص مسابقه آشنایی با زندگانی امیرکبیر افزود: در این راستا و به منظور آشنایی بیشتر اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور بویژه اقشار مختلف این دانشگاه با این شخصیت ممتاز، جزوه ای کوتاه از زندگانی امیرکبیر تدوین شده است که علاقمندان می توانند با مطالعه آن و پاسخ گویی به سوالات مطرح شده، در این مسابقه شرکت نمایند.

گفتنی است، علاقمندان جهت شرکت در مسابقه می توانند به کانال سازمان دانشجویان امیرکبیر به آدرس @jd_aut یا صفحه این مسابقه در سایت رویتاب معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کل کشور به آدرس roytab.ir/amirkabir1 مراجعه نمایند.