رونمایی از شش عنوان کتاب جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، مراسم رونمایی شش عنوان کتاب که عصر روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۵ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور

رونمایی از شش عنوان کتاب جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، مراسم رونمایی شش عنوان کتاب که عصر روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۵ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور دکتر ورسه ای رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، دکتر هدایتی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی ، مهندس طباطبایی مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ، معاونین فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد و مولفین کتاب در ساختمان اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد .

مراسم با تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی و جهاد دانشگاهی آغاز گردید سپس سرپرست معاونت فرهنگی افراد حاضر در مراسم را معرفی نمود.

در ادامه مجتبی آهنگر سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر بیان کرد: ما در سال گذشته حدود ۵۷ عنوان کتاب را چاپ کردیم و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر رتبه یک را در زمینه نشر کتب فنی و مهندسی و علوم پایه در بین جهاد دانشگاهی کشور کسب کرده است.

وی اظهار داشت: امسال تاکنون موفق شده ایم ۱۷ عنوان کتاب را چاپ اول ، ۲۲ عنوان کتاب را تجدید چاپ کنیم. همچنین ۱۰ عنوان کتاب نیز در دست چاپ داریم و حدود ۳۰ اثر ارائه شده به انتشارات واحد بعلت رد آثار از طرف داوران مورد چاپ واقع نشد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر افزود: سرعت عمل در کار، ارزیابی آثار و کیفیت خوب کتب منتشر شده رمز موفقیت انتشارات جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر است.

در ادامه دکتر ورسه ای رییس جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: یکی از رسالت های جهاد دانشگاهی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی می باشد که در این راستا جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر با سابقه بیش از سی سال در زمینه چاپ و نشر آثار فرهیختگان دانشگاهی و کمک به تولید علم فعالیت می نماید و در این سال ها کتب ارزشمندی از اساتید و دانش آموختگان دانشگاهی به چاپ رسانده و برخی از آثار به چاپ چهلم نیز رسیده است.

ایشان افزود : جرکتی که در این مجموعه به منظور رو نمایی کتاب انجام می گیرد در واقع تجلیل از صاحبات آثار است تا با این عمل ، دانشجویان و محققین  با دستاوردهای علمی مکتوب بیشتر آشنا شده و در صورت نیاز جهت راهنمایی در پروژه های علمی از این اساتید استفاده نمایند.

وی اظهار داشت : در امر نشر کتاب نیز شرکت های گوناگونی مانند جنرال مکانیک و شرکت های تابعه قرارگاه خاتم الانبیا و سایر سازمان ها جهت تبدیل دستاوردهای علمی و صنعتی به این واحد مراجعه تا با کمک و حمایت انتشارات واحد صنعتی امیرکبیر تبدیل به کتب فاخر گردند.

در ادامه این مراسم دکتر هدایتی مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: از طریق کتاب می توان با اندیشه های صاحبان قلم ارتباط برقرار کرد. قرن چهارم هجری نهضت ترجمه در تمدن اسلامی شکل گرفت. همچنین باید سرانه مطالعاتی را افزایش دهیم. بنابراین در جوانان به خصوص نخبگان در زمینه مطالعاتی انگیزش ایجاد کنیم.

گفتنی است در این مراسم از ۲ عنوان کتاب تکنولوژی خردایش جلد ۱ و ۲ نوشته پروفسور بهرام رضایی ، ۲ عنوان کتاب با نام های استاتیک و طراحی اجزا ماشین نوشته دکتر یونس علیزاده ، کتاب تکنیک های نوین در طراحی و ساخت و ساز تونل نوشته مهندس محسن هدایتی فر و کتاب منسوجات صنعتی تالیف گروه تکنولوژی نساجی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر رو نمایی شد.