دوره جامع تربیت کارشناس HSE ( مهندسی ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ) در جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر

مرکز آموزش های تخصصی کاربردی جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر اقدام به برگزاری سومین دوره تربیت کارشناس  HSE ( مهندسی ایمنی ، بهداشت و محیط زیست ) در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۴ نموده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر ، این دوره آموزشی با هدف پاسخگویی به نیاز بازار کار در جهت پیشبرد بهتر کار، نیاز به تربیت کارشناس در این حرفه که دارای دانش و مهارت لازم جهت فعالیت باشند،برنامه ریزی و اجرا نمود.

رعایت و حفظ اصول HSE یكی از ارکان توسعه پایدار كشورها بوده و مديريت HSE با بالابردن سطح آگاهي بهداشت، ايمني و محيط زيست درهمه سطوح سازماني ومشاركت موثر دراين زمينه، ظهور عوامل مخاطره ­آميز و وقوع حوادث را حتي­ المقدور كاهش داده و چنين امر مهمي را علاوه برارتقاء سطح آگاهي با ايمن سازي محيط كار و ماشين آلات ممكن مي ­سازد. از این رو جهاد دانشگاهی صنعتی امیرکبیر در ادامه برنامه­ های آموزشی خود در این حوزه، دوره ۶ ماهه­ای تحت عنوان مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط‏زیست)تربیت کارشناس HSE) را برگزار نمود.

بنابر این گزارش، این دوره به صورت کاملا کاربردی و با حضور بهترین اساتید دانشگاهی و  اجرایی HSE صنعت در قالب ۳۴۸ ساعت و حدود ۴۰ عنوان دوره و در سه ترم آموزشی تعریف شده است که ۳/۱ مدت دوره به صورت حضوری و ۳/۲ آن به صورت غیرحضوری(الکترونیکی-آنلاین) برگزار می­گردد. جهت رفاه حال دانشپذیران شاغل و امکان حضور کلیه علاقمندان در اقصی نقاط کشور، جلسات حضوری این دوره روزهای پنجشنبه(۲ جلسه درماه) و جلسات غیر حضوری به صورت آموزش آنلاین و طی روزهای زوج برگزار می­شود.