در جلسه دوم کارگاه رسم انتخاب دانشگاه امیرکبیر مطرح شد؛ وجود همزمان سه عنصر

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، سیدعلی محمدپور از برگزاری جلسه دوم کارگاه رسم انتخاب با حضور قریب به ۳۰۰ نفر از دانشجویان در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در جلسه دوم کارگاه رسم انتخاب دانشگاه امیرکبیر مطرح شد؛ وجود همزمان سه عنصر " علاقه، تفاهم و تعهد" ضامن ازدواج موفق

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، سیدعلی محمدپور از برگزاری جلسه دوم کارگاه رسم انتخاب با حضور قریب به ۳۰۰ نفر از دانشجویان در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی امیرکبیر با اعلام این خبر افزود: جلسه دوم کارگاه های رسم انتخاب با حضور گسترده دانشجویان در روز دوشنبه چهارم آذرماه با حضور حجت الاسلام برمایی برگزار شد. در این جلسه ایشان پس از مروری بر جلسه اول ، مراحل کلی تا ازدواج را در ۵ بخش آَشنایی، خواستگاری، انتخاب، نامزدی و در نهایت عقد تعریف کرد و البته خاطر نشان کرد که طبیعتا در هریک از این مراحل که شرایط ادامه کار برقرار نبود، می بایست این رابطه را قطع و از ادامه یک ارتباط مضر جلوگیری نمود.

محمد برمایی در ادامه این جلسه به تشریح مرحله آشنایی پرداخت و خاطر نشان کرد: آشنایی با هدف ازدواج نشانه هایی دارد که باید به آن ها توجه شود؛ اول اینکه فردی که قصد ازدواج دارد در این دوره تقاضای ارتباط جنسی نمیکند، مورد دیگر اینکه این ارتباط را از خانواده پنهان نمی کند، همچنین مدت آشنایی با نیت ازدواج نباید بیش از حد طولانی شود.

حجت الاسلام برمایی در ادامه با اشاره به محیط های آشنایی و توضیح پیرامون آن ها به ده اشتباه در فرآیند آشنایی اشاره کرد و گفت: مواردی از جمله « نپرسیدن سوالات کافی» ، «عدم توجه به نشانه های هشدار دهنده»، «سازش عجولانه و زودهنگام»، «تسلیم نیازجنسی و زرق و برق های مادی و ظاهری شدن»، « مقدم داشتن تعهد بر تفاهم»، «مقدم داشتن تفاهم بر علاقه» و ... برخی اشتباهات در دوران آشنایی است که می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

کارشناس مسائل خانواده در ادامه با اشاره به اینکه در دوران آشنایی می بایست شناخت، بدون درگیری عاطفی حاصل گردد، در رابطه با طول مدت آشنایی بیان داشت: نمی شود عدد دقیقی برای طول دوران آشنایی برشمرد اگرچه به طور میانگین ۳ تا ۶ ماه می تواند فرصت مناسبی است که زوج و خانواده هایشان با هم آشنا شوند.

گفتنی است این جلسات به همت کانون مهر زندگی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی امیرکبیر و با همکاری اداره کل فرهنگی، اداره روابط عمومی و انتظامات دانشگاه صنعتی امیرکبیر درحال برگزاری است. علاقمندان می توانند جهت ثبت نام و حضور در جلسه سوم این کارگاه ها که در روز دوشنبه ۱۱ آذر ماه برگزار می گردد؛ به کانال سازمان دانشجویان امیرکبیرد به آدرس @jd_aut  مراجعه نمایند.