تولید صنعتی پارچه‌های پنبه‌ای دیرسوز در کشور

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر از تولید صنعتی پارچه‌های پنبه‌ای دیرسوز به عنوان یکی از محصولات استراتژیک صنایع ذوبی و ریخته‌گری خبر داد

تولید صنعتی پارچه‌های پنبه‌ای دیرسوز در کشور

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر از تولید صنعتی پارچه‌های پنبه‌ای دیرسوز به عنوان یکی از محصولات استراتژیک صنایع ذوبی و ریخته‌گری خبر داد و گفت: این طرح به سفارش شرکت فولاد خوزستان و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اجرایی شده است. دکتر مهدی ورسه ای اجرای پروژه‌های تقاضا محور را یکی از اهداف جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر ذکر کرد و افزود: در این راستا جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر بر اساس برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی برنامه ریزی کرده است. وی با بیان این که ساختارهای این واحد جهاد دانشگاهی در بخش‎های پژوهشی، آموزشی،‌ فرهنگی به گونه ای تغییر داده شده است تا اهداف توسعه جهاد دانشگاهی محقق شود، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی امیرکبیر در حوزه پژوهشی در زمینه‌های نساجی، پلیمر، معدن و محیط زیست فعال است و علاوه بر آن در حوزه نانو، نفت و کشاورزی، پروژه‌هایی بین رشته‌ای را در دست انجام دارد. ورسه‌ای به دستاوردهای محققان این واحد در حوزه نساجی اشاره کرد و یادآور شد: تولید و بومی‌سازی پارچه‌های پنبه‌ای دیرسوز برای صنایع ذوبی و ریخته‌گری از جمله دستاوردهای مهم این حوزه است که به عنوان یک محصول استراتژیک در صنایع ذوبی کشور به شمار می‌رود.

وی به جزئیات این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: پارچه تولید شده برای تولید لباس‌ کار دیرسوز پرسنل صنایع ریخته‌گری و ذوبی برای کاهش صدمات پرسنل خط تولید به کار می‌رود. رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: در حال حاضر ارزش یک دست لباس کار خارجی این صنایع ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است ولی مشابه بومی آن، ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. ورسه‌‏ای از تولید صنعتی این پارچه در جهاد دانشگاهی واحد امیرکبیر خبر داد و گفت: با همکاری یکی از کارخانجات نساجی و با استفاده از دانش کسب شده در جهاد دانشگاهی امیرکبیر اقدام به تولید صنعتی این محصول و ارائه آن به کارخانجات فولادسازی کردیم. به گفته وی این طرح به سفارش شرکت فولاد خوزستان و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و حمایت‌‏های معاونت پژوهشی و فناوری دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی اجرایی شده است.