به همت  سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی امیرکبیر کارگاه رسم انتخاب در دانشگاه صنعتی امیرکبیربرگزار شد

کارگاه  رسم انتخاب از سلسله جلسات کوله پشتی دانشجو به همت  سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی امیرکبیر و با حضور  حجت‌الاسلام محمد برمایی، از کارشناسان برجسته حوزه خانواده، طی پنج جلسه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی امیرکبیر کارگاه رسم انتخاب در دانشگاه صنعتی امیرکبیربرگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، دکتر علی اکبر مراتی ریاست جهاددانشگاهی واحدصنعتی امیرکبیر  از برگزاری جلسات کارگاه رسم انتخاب در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با موضوع بررسی بلوغ های لازم برای یک ازدواج موفق خبر داد و افزود : در این جلسات مباحث پیرامون انواع بلوغ های ۷ گانه مالی، عاطفی، اجتماعی، شخصیتی، فرهنگی، معنوی و مذهبی و بلوغ جنسی برای ازدواج ؛ دوران آشنایی و چالش‌ها درباره نظریات آشنایی و نقش خانواده در آن، دوران انتخاب و ملاک‌های انتخاب همسر، نقش شباهت‌ها و تفاوت‌ها و تناسب‌ها در ازدواج، خواستگاری و مراحل مترتب بر آن و دوران نامزدی طی پنج جلسه از سوی حجت‌الاسلام برمایی به طور کامل ارائه شد.

 همچنین حجت الاسلام برمایی در بخشی از این جلسات به موضوع بلوغ اجتماعی پرداخت و خاطر نشان کرد: دانستن پیرامون موقعیت شغلی خود و آینده کاری، داشتن دورنمایی از جایگاه اجتماعی و همچنین مواردی مثل ادامه تحصیل و ادامه آن، شهر و کشور محل زندگی، خدمت سربازی و... مواردی است که یک فرد می بایست قبل از ازدواج پیرامون آن ها خودآگاهی دشته باشد.

محمد برمایی با اشاره به بلوغ مالی در ازدواج اذعان داشت: هر فرد پیش از ازدواج درمورد میزان درآمد و میزان هزینه زندگی خود باید برآورد داشته باشد. بویژه دختر و پسر می بایست پیرامون توقعات حداقل مالی خود در زندگی با یکدیگر گفت و گو کنند و به توافق برسند.

برمایی همچنین ادامه داد: در این زمینه دختران باید توقعات خود را بعضا تعدیل کنند و مقایسه منصفانه ای بین شرایط و رفاه زندگی خود در خانه پدری که پس از سال ها زندگی پدید آمده با زندگی خود  با همسر آینده که در ابتدای راه است، داشته باشند.

در این کارگاه‌ها دوران آشنایی و چالش‌ها درباره نظریات آشنایی و نقش خانواده در آن، دوران انتخاب و ملاک‌های انتخاب همسر، نقش شباهت‌ها و تفاوت‌ها و تناسب‌ها در ازدواج، خواستگاری و مراحل مترتب بر آن و دوران نامزدی طی ۵جلسه از سوی حجت‌الاسلام برمایی به طور کامل ارائه شد.   

گفتنی است، دانشجویان علاقمند می توانند جهت اطلاع از برنامه های فرهنگی  سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی امیرکبیر و همکاری در ابن زمینه به کانال سازمان دانشجویان امیرکبیر به آدرس @jd_aut مراجعه و همچنین با شماره تماس ۶۶۹۵۰۹۸۱ داخلی ۱۰۳ تماس حاصل نمایند.