اهم برنامه های جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در سال 1395

جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای اصلی فناوری در کشور علاوه بر اقدامات ارزنده فرهنگی و همچنین آموزش های تخصصی اشتغال زا که موجب افزایش روحیه امید و خودباوری به ویژه در بین جوانان و دانشجویان است؛ با بومی سازی و ...

اهم برنامه های جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در سال ۱۳۹۵

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیر کبیر، رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر ضمن تبریک سال نو اظهار کرد: تقارن ایام آغازین سال نو با میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادران، زیبایی و برکت امسال را دو چندان کرده است و امید است همگان در راستای تحقق شعار امسال که همانا اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل است، کوشا باشند تا منویات مقام معظم رهبری نه در حد شعار، سمینار و کتاب بلکه به صورت واقعی در زندگی مردم قابل مشاهده باشد.

دکتر مهدی ورسه ای با بیان این مطلب افزود: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که می‏تواند در تحقق اهداف بلند نظام بویژه در دوران پسا برجام موثر باشد به طوری که امروز ارزش افزوده کالاهای دانش بنیان اعم از کالاهای نرم افزاری یا سخت افزاری چندین برابر کالاهای معمولی است و خوشبختانه در سال های اخیر اهتمام نهادهای ذیربط به ویژه دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به این موضوع، نشان از عزم جدی دولت تدبیر و امید به مسأله اقتصاد دانش بنیان و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است.

وی در ادامه افزود: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از نهادهای اصلی فناوری در کشور علاوه بر اقدامات ارزنده فرهنگی و همچنین آموزش های تخصصی اشتغال زا که موجب افزایش روحیه امید و خودباوری به ویژه در بین جوانان و دانشجویان است؛ با بومی سازی و تولید محصولات فناورانه در همه حوزه های دانش توسط واحدهای سراسر کشور می تواند دولت را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یاری کند.

ورسه ای تصریح کرد: در همین راستا جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر در سال جدید و در حوزه فناوری، در نظر دارد محصول جدید خود «تور پرورش آبزیان» را به مرحله به تجاری سازی برساند. زیرا با توجه به استراتژیک بودن این محصول در توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور باعث حفاظت از محیط زیست و همچنین گونه های دریایی شده و نقش مهمی در خودکفایی و اشتغال زایی و استفاده بهینه از مرزهای آبی کشور جهت تولید ملی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: همچنین در بحث آموزش های تخصصی کوتاه مدت به منظور توانمندی سازی فارغ التحصیلان دانشگاهی و ارتقای کارکنان و کارشناسان شاغل در دستگاه ها و شرکت های دولتی و بنگاه های اقتصادی برنامه ریزی های خوبی صورت گرفته تا شاهد رشد مطلوبی در این زمینه باشیم.

رییس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز علاوه بر همکاری با معاونت فرهنگی ـ دانشجویی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و افزایش اجرای برنامه‏های مشترک، برای تولید و عرضه بیش از ۷۰ عنوان کتاب ارزنده در سال جدید توسط انتشارات واحد صنعتی امیرکبیر برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و معاونت فرهنگی دانشگاه و بازدیدهای علمی ـ فرهنگی در قالب طرح ایران مرز پرگهر از دیگر برنامه های پیش رو در حوزه فرهنگی واحد صنعتی امیرکبیر است.

دکتر ورسه ای در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید در بحث سیاست خارجی و افزایش اقتدار ایران در بحث گفتمان سیاسی در کنار اقتدار نظامی و امنیتی، سال جدید پیشرفت های خوبی را در کشور شاهد باشیم.

varsei

http://acecr.ac.ir/shownews.aspx?newsid=474507