سخنان دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی در همایش بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی

دکتر حمیدرضا طیبی با تاکید بر این‌که مصالح ملی کشور برای شهید سلیمانی بیش از هر چیز اولویت داشت، گفت: سردار شهید سلیمانی در این راستا جان‌فدا بودند و در مسایل اصلی کشور فراجناحی می‌اندیشیدند.

سخنان دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی در همایش بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکترحمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی در رویداد علمی دانشجویی گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت؛ حاج قاسم سلیمانی که امروز شنبه ۱۳ دی‌ماه در محل سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و به همت سازمان دانشجویان برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و با تسلیت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در حدود ۱۰ سال است که با نامگذاری‌های ابتدای سال، مشکل اصلی کشور را ناتوانی در توسعه اقتصادی می‌دانند و راهکار حل این مشکلات را نیز لزوم توجه به چرخه‌ی اقتصاد در داخل بیان می‌کنند.

دکتر طیبی با تاکید بر این‎که یکی از استراتژی‌ها در حل مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصادی، تامین امنیت است، ادامه داد: حوزه دفاعی و امنیتی ما بسیار خوب عمل کرده و نگین موفق در عرصه جنگ تحمیلی و حتی در عرصه بین‌الملل تامین این امنیت بوده است.

وی تصریح کرد: اگر رهبری عامل اصلی حل مشکلات کشور را توسعه اقتصادی می‌دانند و به صراحت در رابطه با آن صحبت می‌کنند، باید به عنوان کسانی که در این زمینه مسوولیت داریم این را نصب‌العین خود قرار بدهیم.

رییس جهاددانشگاهی با تاکید بر این‌که مصالح ملی کشور برای شهید سلیمانی بیش از هر چیز اولویت داشت، گفت: سردار شهید سلیمانی در این راستا جان‌فدا بودند و در مسایل اصلی کشور فراجناحی می‌اندیشیدند.

وی افزود: سیاسیون ما باید این رویکرد سردار سلیمانی را مدنظر داشته و مساله اصلی کشور را، پیشرفت بدانند، پیشرفتی که حاصل برنامه‌ریزی جدی و درازمدت و هماهنگ عمل کردن و برنامه‌ریزی علمی درست است و این قضیه نباید در گردش‌های سیاسی کشور تغییر یابد. اگر سیاسیون کشور این برنامه‌ریزی عالی درازمدت را انجام دهند به آن‌چه مورد انتظار رهبری است دست پیدا خواهیم کرد.

دکتر طیبی ادامه داد: زمانی که شهید سلیمانی با دقت، زمان پایان استقرار داعش را اعلام می‌کنند، این نشان از آگاهی و اشراف ابه این موضوع و برنامه ریزی دقیق نظامی ایشان بود که در نهایت اتکال به خداوند می کردند.

رییس جهاددانشگاهی در پایان با اشاره به این که دولت جدید در سال آینده شکل می‌گیرد، گفت: یکی از کارهای مهم رسانه‌ها این است که تلاش کنند در آینده‌ای نزدیک دولتی شکل بگیرد که مدیران آن دارای ویژگی‌هایی خاص باشند و این افراد به اقتباس از سردار شهید سلیمانی، دارای ویژ‌گی‌های ایشان باشند. وظیفه رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های جهاددانشگاهی شناسایی این صفات و شکل‌گیری جریانی برای مطالبه عمومی در این زمینه است.

گفتنی است؛ رویداد ملی- دانشجویی بزرگداشت سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی برگزار می‌شود از امروز ۱۳دی برگزاری رویداد علمی دانشجویی گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت؛ حاج قاسم سلیمانی آغاز شد و تا اربعین سردار سلیمانی ادامه دارد.

برنامه‌‌هایی به منظور تبیین و یادآوری جایگاه این سردار بزرگ برنامه‌ریزی شده است که در این زمینه می‌توان به همایش علمی- دانشجویی، همایش علمی- پژوهشی و فراخوان آثار هنری، ادبی و چندرسانه‌ای اشاره کرد.

نقش آفرینی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه شهید سلیمانی در تحولات منطقه و پیامدهای شهادت سردار سلیمانی از جمله محورهای همایش علمی- دانشجویی است.